Google Scholar: cites
Historia de una transgresión institucionalizada : la literatura e historia serbias a partir de la caída del muro de Berlín
Palibrk, Ivana (Universidad Complutense de Madrid)

Títol variant: Història d'una transgressió institucionalitzada : la literatura i història sèrbies a partir de la caiguda del mur de Berlín
Títol variant: Story of an Institutionalized Transgression : Serbian literature and history since the fall of the Berlin Wall
Data: 2023
Resum: La historia de la literatura serbia contemporánea no se desarrolla simplemente a partir de la historia nacional, sino que reconfigura esta y establece un diálogo con su pasado y con su presente. En este sentido, debe considerarse como una compleja semiosfera cuyo centro parte de un proceso de debates estéticos entre mímesis y virtuosas técnicas experimentales. A partir de las propuestas y polémicas en torno al escritor Danilo Kiš, ambas tendencias se funden con el compromiso ideológico de fondo, pero siempre transmitido desde valientes innovaciones formales. Los traumáticos sucesos bélicos de finales del siglo XX extreman esta fusión con un movimiento "irrealista" que deriva en una literatura cuya máxima institución estética es la transgresión.
Resum: La història de la literatura sèrbia contemporània no es desenvolupa simplement a partir de la història nacional, sinó que la reconfigura i estableix un diàleg amb el seu passat i amb el seu present. En aquest sentit, s'ha de considerar com una complexa semiosfera el centre de la qual parteix d'un procés de debats estètics entre mimesis i virtuoses tècniques experimentals. A partir de les propostes i polèmiques al voltant de l'escriptor Danilo Kiš, totes dues tendències es fonen amb el compromís ideològic de fons, però sempre transmès des de valents innovacions formals. Els traumàtics successos bèl·lics de finals del segle XX extremen aquesta fusió amb un moviment "irrealista" que deriva en una literatura la màxima institució estètica de la qual és la transgressió.
Resum: The history of contemporary Serbian literature does not simply develop from national history, but rather reconfigures it and establishes a dialogue with its past and its present. In this sense, it should be considered as a complex semiosphere whose center starts from a process of aesthetic debates between mimesis and virtuous experimental techniques. Starting with the proposals and polemics around the writer Danilo Kiš, both tendencies merge with the background ideological commitment, which is always transmitted from courageous formal innovations. The traumatic war events at the end of the twentieth century take this fusion to the extreme with the "unrealistic" movement that derives in a literature whose maximum aesthetic institution is transgression.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Sèrbia ; Literatura contemporània ; Història ; Transgressió ; Compromís ; Serbia ; Literatura contemporánea ; Historia ; Transgresión ; Compromiso ; Contemporary literature ; History ; Transgression ; Commitment
Publicat a: Tiempo devorado, Vol. 8 Núm. 2 (2023) , p. 50-69 (Articles) , ISSN 2385-5452

Adreça original: https://revistes.uab.cat/tdevorado/article/view/v8-n2-palibrk
DOI: 10.5565/rev/tdevorado.207


20 p, 526.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Tiempo devorado
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-09-04, darrera modificació el 2023-12-20



   Favorit i Compartir