Web of Science: 0 citas, Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas,
Verification of two-step flow model in the process of city international image communication based on data mining and empirical analysis
Wangqu, Jian
Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Fecha: 2023
Descripción: 9 pàg.
Resumen: This study seeks to decipher the modus operandi of Shanghai's image portrayal to the audience through social media platforms, particularly Twitter. Leveraging the potency of big data analysis, the study scrutinizes the applicability of the two-step flow communication model in the communication of Shanghai's image. The findings highlight the cardinal role of opinion leaders in the image communication process, overshadowing the impact of mass media. The age-old phenomenon of two-step flow, wherein information trickles down from mass media to opinion leaders, appears to be fading away. Although mass media's tweets can potentially reach a broad audience, they do not necessarily captivate the attention of opinion leaders. Thus, the study underscores the importance of both mass media and opinion leaders in shaping Shanghai's image.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Two-step flow ; Opinion leader ; Mass media ; Social media ; Twitter ; Shanghai's international image
Publicado en: Journalism and media, Vol. 4 Núm. 4 (2023) , p. 1039-1047, ISSN 2673-5172

DOI: 10.3390/journalmedia4040066


9 p, 262.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-10-19, última modificación el 2023-10-21



   Favorit i Compartir