Web of Science: 1 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Transfer of learning factors model applied to in-service teachers of early childhood care and education in Puebla, Mexico
Villaseñor, Karla (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic))
Torrelles-Nadal, Cristina (Universitat de Lleida)
Silva-Ríos, Carlos (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic))
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona.)

Títol variant: El model de transferència de factors d'aprenentatge aplicat a docents en servei d'atenció i educació de la primera infància a Puebla, Mèxic
Títol variant: El modelo de transferencia de factores de aprendizaje aplicado a docentes en servicio de atención y educación de la primera infancia en Puebla, México
Data: 2023
Descripció: 17 pàg.
Resum: Research has shown that early childhood care and education (ECCE) can improve chil-dren's development. Training of in-service teachers is a good strategy to maximize the quality of ECCE, but in Mexico, teachers consider that in-service training is not par-ticularly relevant. To counter this tendency, The Mexican Educational System designed and implemented an in-service training policy. The aim of this study was to analyse the impact of individual factors on learning transfer during the COVID-19 pandemic. It followed a longitudinal, non-experimental design. Two instruments were applied at different times. In May 2021, during the COVID-19 lockdown, the Puebla Ministry of Education offered five online courses aimed at early childhood and preschool teach-ers. 6,562 teachers enrolled, but only 2,865 successfully completed the courses. Upon completion of the courses, we applied the transfer of learning factors model (Quesada-Pallarès et al. , 2018). The model predicted that teachers devise plans and strategies for applying the contents learned, guided by their own desire to transfer. In this regard, it might be asserted that the will to transfer is steered by teachers' autonomous drive to transfer.
Resum: Les investigacions han demostrat que l'atenció i l'educació de la primera infància (AEPI) poden millorar el desenvolupament dels infants. La formació de docents en servei és una bona estratègia per maximitzar la qualitat de l'AEPI, però a Mèxic els docents consideren que la formació en servei no és particularment rellevant. Per contrarestar aquesta tendència, el Sistema Educatiu Mexicà va dissenyar i implementar una política de formació en servei. L'objectiu de l'estudi era analitzar l'impacte dels factors individuals en la transferència de l'aprenentatge durant la pandèmia de la COVID-19. Es va utilitzar un disseny longitudinal no experimental i es van fer servir dos instruments que es van aplicar en dos moments dife-rents. El maig de 2021, durant el confinament per COVID-19, el Ministeri d'Educació de Puebla va oferir cinc cursos en línia dirigits a docents d'educació infantil. S'hi van inscriure 6. 562 docents i només 2. 865 van completar amb èxit els cursos. En acabar els cursos, es va aplicar el model de transferència de factors d'aprenentatge (Quesada-Pallarès et al. , 2018). El model preveu que els docents dissenyin plans i estratègies per aplicar els continguts apre-sos guiats pel seu propi desig de transferir. En aquest sentit, es pot afirmar que la voluntat de transferència està dirigida per l'impuls autònom de transferència dels docents.
Resum: Las investigaciones han demostrado que la atención y la educación de la primera infancia (AEPI) pueden mejorar el desarrollo de los niños. La formación de docentes en servicio es una buena estrategia para maximizar la calidad de la AEPI, pero en México los docentes consideran que la formación en servicio no es particularmente relevante. Para contrarrestar esta tendencia, el Sistema Educativo Mexicano diseñó e implementó una política de formación en servicio. El objetivo del estudio fue analizar el impacto de los factores individuales en la transferencia del aprendizaje durante la pandemia de la COVID-19. Se siguió un diseño no experimental longitudinal utilizando dos instrumentos con diferentes momentos de aplicación. En mayo de 2021, durante el confinamiento por COVID-19, el Ministerio de Educación de Puebla ofreció cinco cursos en línea dirigidos a docentes de educación inicial y preescolar. Se inscribieron 6. 562 docentes y solo 2. 865 completaron con éxito los cursos. Al finalizar los cursos, se aplicó el modelo de transferencia de factores de aprendizaje (Quesada-Pallarès et al. , 2018). El modelo prevé que los docentes diseñen planes y estrategias para aplicar los contenidos aprendidos guiados por su propio deseo de transferir. En este sentido, podría afirmarse que la voluntad de transferencia está dirigida por el impulso autónomo de transferencia de los docentes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Computer assisted learning ; Professional learning ; Motivation ; Professional development ; Early childhood education ; Transfer of learning ; Aprenentatge assistit per ordinador ; Aprenentatge professional ; Motivació ; Desenvolupament professional ; Educació de la primera infància ; Transferència d'aprenentatge ; Aprendizaje asistido por ordenador ; Aprendizaje profesional ; Motivación ; Desarrollo profesional ; Educación de la primera infancia ; Transferencia de aprendizaje
Publicat a: Educar, Vol. 2023 (2023) , p. 1-17, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://educar.uab.cat/article/view/ep-villasenor-et-al
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v60-n1-villasenor-et-al
DOI: 10.5565/rev/educar.1651


17 p, 367.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-10-26, darrera modificació el 2024-01-31



   Favorit i Compartir