Google Scholar: cites
El formador en el espacio formativo de las redes
Ferrández Arenaz, Adalberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 1996
Resum: La introducción de las nuevas tecnologias en la enseñanza provoca algo nuevo en la didáctica, aunque no modifica el núcleo de su estructura conceptual. Las nuevas tecnologías y, en concreto, las redes informáticas obligan a reflexionar sobre el papel del formador cuando la comunicación y la información de la enseñanza se aguante en ellos. El principio de presencialidad no es suficiente, la realidad del ms-media es confusa y la flexibilidad del self-media trastoca la mediación del formador. La didáctica no tiene por qué modificar el núcleo de su objeto de estudio, pero tendrá que considerar las posibles modificaciones en la estructura de las estrategias metodológicas cuando el canal de comunicación sea una red informática.
Resum: La introducció de les noves tecnologies en l'ensenyament provoca quelcom nou en la didàctica, encara que no modifica el nudi de la seva estructura conceptual. Les noves tecnologies i, en concret, les xarxes informàtiques obliguen a reflexionar sobre el paper del formador quan la comunicació i la informació de l'ensenyament s'hi sustenti. El principi de presencialitat no és suficient, la realitat de mas-media és confusa i la flexibilitat del self-media trastoca la mediació del formador. La didàctica no ha de modificar pas el nucli del seu objecte d'estudi, però haura de considerar les possibles modificacions en l'estructura de les estratègies metodològiques quan el canal de comunicació sigui una xarxa informàtica.
Resum: The introduction of new technologies in teaching promotes further something in Didactic, although it doesn't modify the essence of conceptual structure of Didactic. New Technologies in teaching, especially networks, oblige to think about the trainer rol when comunication and information in teaching sustain with networks. The principle of eyewitness is not enough, mass-media is confused, and the self-media flexibility transforms the trainer intercession in teaching process. Didactic mustnt modify the essence of the object of study but it will have to consider the possible modifications in methodological strategies structure when communication channel is a network.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formador ; Red ; Estrategias metodológicas ; Necesidades formativas ; Potencial institucional ; Objeto de la didáctica ; Contexto ; Modalidad organizativa ; Self-media ; Mass-media ; Comunicación ; Información ; Xarxa ; Estratègies metodològiques ; Necessitats formatives ; Objecte de la didàctica ; Context ; Modalitat organitzativa ; Masmedia ; Comunicació ; Informació ; Network ; Methodological strategies ; Training needs ; Institutional potential ; Object of didactic ; Organizative modality ; Comunication ; Information
Publicat a: Educar, N. 20 (1996) p. 43-67, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/42297
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v20-ferrandez-3
DOI: 10.5565/rev/educar.407


26 p, 856.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-09-05, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir