Les transformacions del sector editorial en l'era de la plataforma : L'autopublicació com a principal alternativa
Ribera Morera, Ruth
Monclús Blanco, Belén, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Las transformaciones del sector editorial en la era de la plataforma : La autopublicación como principal alternativa
Títol variant: Publishing transformations in platform age : Self-publishing as the main alternative
Data: 2023
Descripció: 70 pag.
Resum: L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi de com ha canviat el circuit de producció i distribució de continguts literaris després de l'aparició de vies alternatives de publicació per als escriptors com espais web, plataformes, aplicacions, etc. Per aconseguir-ho s'ha fet una recerca teòrica sobre la indústria editorial espanyola, els models tradicionals de negoci, la digitalització de la publicació i els nous actors en el mercat editorial. Per completar aquesta informació, a la part pràctica s'ha seguit el mètode d'investigació de l'entrevista per conèixer l'opinió de dos experts.
Resum: El objetivo de este trabajo es hacer un análisis de cómo ha cambiado el circuito de producción y distribución de contenidos literarios después de la aparición de vías alternativas de publicación para los escritores como espacios web, plataformas, aplicaciones, etc. Para conseguirlo se ha hecho una investigación teórica sobre la industria editorial española, los modelos tradicionales de negocio, la digitalización de la publicación y los nuevos actores en el mercado editorial. Para completar esta información, en la parte práctica se ha seguido el método de investigación de la entrevista para conocer la opinión de dos expertos.
Resum: The target of this project is to accomplish an analysis of how the circuit of production and distribution of literary content has changed after the appearance of alternative patterns of publication for writers such as web spaces, platforms, applications, etc. To attain this, theoretical research has been carried out on the Spanish publishing industry and conventional business models, also the digitalization of publishing and new actors in the publishing market. To complete this information, in the practical part the research method of the interview has been followed to know the opinion of two experts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432]
Document: Treball final de grau
Matèria: Periodisme ; Indústria editorial ; Digitalització ; Llibre electrònic ; Autopublicació



70 p, 4.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2023-11-13, darrera modificació el 2023-11-23



   Favorit i Compartir