Análisis de la cobertura informativa del fútbol femenino en la prensa deportiva digital española (Años 2020-22) : Los casos de Mundo Deportivo y Marca
Franco Esplugas, Marta
Crusafon Baqués, Carmina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Anàlisi de la cobertura informativa del futbol femení en la premsa digital espanyola (Anys 2020-22) : Els casos de Mundo Deportivo i Marca
Títol variant: News Coverage Analysis of Women's football in the Spanish digital sport press (2020-22) : The cases of Mundo Deportivo and Marca
Data: 2023
Descripció: 138 pag.
Resum: El creixement i l'actual desenvolupament del futbol femení a Espanya plantegen un repte als mitjans de comunicació perquè hi dediquin un espai a la difusió d'aquest esport. En aquest treball es presenta un estudi de cas que examina la cobertura informativa del futbol femení en els mitjans digitals espanyols, agafant de mostra els diaris Mundo Deportivo i Marca. La investigació analitza el tractament mediàtic que destinen ambdós diaris en la seva versió digital, i també es realitza un seguiment de l'escolta activa dels perfils oficials dels mitjans a Twitter.
Resum: El crecimiento y desarrollo actual del fútbol femenino en España plantea un desafío a los medios de comunicación para que dediquen un espacio a la difusión de este deporte. En este trabajo se presenta un estudio de caso que examina la cobertura informativa del fútbol femenino en los medios digitales españoles, tomando como muestra los diarios Mundo Deportivo y Marca. Esta investigación analiza el tratamiento mediático que destinan ambos periódicos en su versión digital, y se realiza un seguimiento de la escucha activa en los perfiles oficiales de los medios en Twitter.
Resum: The growth and current development of women's football in Spain challenges the media industry to create a space for the dissemination of this sport. This paper presents a case study that examines the news coverage of women's soccer in the Spanish digital media, taking as a sample the newspapers Mundo Deportivo and Marca. This research analyzes the media treatment of both newspapers in their digital version, and monitors the active listening in the official profiles of the media on Twitter.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Pla d'estudis: Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Periodisme ; Premsa esportiva ; Premsa digital ; Futbol femení ; Espanya ; Cobertura informativa ; Xarxes socials en línia ; Twitter



138 p, 6.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2023-11-14, darrera modificació el 2023-11-20



   Favorit i Compartir