Com millorar la participació estudiantil a la Universitat : estratègies per a l'adquisició de competències participatives i socials
Parés, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. SGR - Research Group on Urban Governance, Commons, Internet and Social Innovation - URGOCIS)

Date: 2012
Description: 15 pàg.
Abstract: El nou marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior posa un especial èmfasi tant en l'adquisió de competències participatives i socials com en la implicació de l'alumnat en la universitat. A través de diversos estudis de cas, la present comunicació avalua la qualitat democràtica de diferents formes de participació estudiantil (institucionals i no institucionals) a les universitats públiques catalanes. Com a resultat, s'identifiquen aquells factors que fomenten una participació estudiantil de qualitat i aquells que la dificulten. Finalment, s'estableixen una sèrie de recomanacions útils per als gestors universtaris amb l'objectiu de fer més eficaç l'adquisició d'aquestes competències.
Abstract: The new framework of the European Higher Education Area places particular emphasis on developing participatory and social competences and involving students in the management and government of the university. Through several case studies, this research aims to evaluate various forms of student participation (institutional and non-institutional), assessing its democratic quality and its impacts on the university governance. As a first step, a comparative analisis of student's participation structures and forms is carreid out in the seven public universities of Catalonia. The paper could be useful for university managers, as offers some tools to more effectively acquire these competences.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012) , ISSN 2385-6203



15 p, 221.4 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Instituto de Gobierno y Políticas Públicas (IGOP)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2023-11-15, last modified 2024-04-16



   Favorit i Compartir