Breaking Down Heteronormativity : The Power of Queer Narratives on Social Media
Sastimdur, Lina Yasmine
Coromina, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2023
Descripció: 26 pag.
Resum: 'Breaking Down Heteronormativity: The Power of Queer Narratives on Social Media' employs a multifaceted approach to analyze the dynamics of the LGBTQ+ online community and its creative individuals. It utilizes two key social theories: Goffman's Impression Management, which explores how individuals within the LGBTQ+ community present themselves on social media, emphasizing the importance of creating positive impressions; and Bourdieu's Forms of Capital theory, which examines the economic context and challenges faced by artists. The study delves into the ambivalence of artists' identities, intersecting with queer identity, and explores how social capital theory sheds light on individuals' motivations for participating in online communities. The thesis argues that queer content creators strategically manage online impressions to accumulate capital.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució i la comunicació pública de l'obra, sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [4313256]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Xarxes socials en línia ; LGBTQ+ ; Queer ; Comunicació audiovisual



26 p, 235.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2023-11-23, darrera modificació el 2024-01-09



   Favorit i Compartir