Web of Science: 2 cites, Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites
Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students
Gavín-Chocano, Óscar (Universidad de Jaén)
García-Martínez, Inmaculada (Universidad de Granada)
Molero, David (Universidad de Jaén)

Títol variant: Influència de l'optimisme versus pessimisme en la satisfacció vital d'estudiants universitaris
Títol variant: Influencia del optimismo versus pesimismo en la satisfacción vital de estudiantes universitarios
Data: 2023
Resum: Being optimistic or pessimistic is a form of intuitive, premonitory thinking that is conditioned by one's personal experience. Some authors consider this attitude to be a subjective construction relating to expectations generated, motivation and effort. Others authors consider it to be a personality trait linked to life satisfaction and adaptive response to context. For this study, 561 university students participated, with an average age of 20. 31 years (±3. 46). The instruments used were the Life Orientation Test (LOT-R) and the Satisfaction with Life Scale (SWLS). The aim of the study was to determine the structure of the LOT-R instrument, since many studies have questioned its unidimensional or twodimensional structure, which compromises the instrument's validity. Subsequently, it was related to the SWLS through a Structural Equation Model. The results showed that the two-dimensional model (optimism and pessimism) was the most appropriate (χ²/df = 4. 36; RMSEA=. 072; SRMR=. 044; GFI=. 960; CFI=. 979). Subsequently, the results described above were related to the Life Satisfaction variable, which reinforced the theoretical model proposed. Findings corroborated the double dimensionality of the LOT-R instrument, with a positive relationship between optimism and life satisfaction, and a negative relationship between pessimism and life satisfaction.
Resum: Ser optimista o pessimista és una forma de pensament intuïtiu, premonitori i condicionat per la mateixa experiència. Diferents autors consideren aquest posicionament una construcció subjectiva relacionada amb les expectatives generades, la motivació i l'esforç. Altres autors, però, el consideren un tret de personalitat lligat a la satisfacció amb la vida i la resposta adaptativa al context. En aquest estudi van participar 561 estudiants universitaris, amb una edat mitjana de 20,31 anys (± 3,46). Els instruments utilitzats van ser: LOT-R i SWLS. L'objectiu d'aquest estudi va ser determinar l'estructura de l'instrument LOT-R, ja que molts estudis n'han qüestionat l'estructura unidimensional o bidimensional, cosa que compromet la validesa de l'instrument. Posteriorment, es va relacionar amb l'escala SWLS mitjançant un model d'equacions estructurals. Els resultats van mostrar que el model bidimensional (optimisme i pessimisme) va ser el més adequat (χ²/gl = 4,36; RMSEA = ,072; SRMR = ,044; GFI = ,960; CFI = ,979). Posteriorment, els resultats descrits anteriorment es van relacionar amb la variable Satisfacció amb la Vida, cosa que va reforçar el model teòric proposat. Les troballes van corroborar la doble dimensionalitat de l'instrument LOT-R, amb una relació positiva entre l'optimisme i la satisfacció amb la vida i una relació negativa entre el pessimisme i la satisfacció amb la vida.
Resum: Ser optimista o pesimista es una forma de pensamiento intuitivo, premonitorio y condicionado por la propia experiencia. Diferentes autores consideran este posicionamiento una construcción subjetiva relacionada con las expectativas generadas, la motivación y el esfuerzo. Otros autores, sin embargo, lo consideran un rasgo de personalidad ligado a la satisfacción con la vida y la respuesta adaptativa al contexto. En este estudio participaron 561 estudiantes universitarios, con una edad promedio de 20,31 años (± 3,46). Los instrumentos utilizados fueron: LOT-R y SWLS. El objetivo de este estudio fue determinar la estructura del instrumento LOT-R, ya que muchos estudios han cuestionado su estructura unidimensional o bidimensional, lo que compromete la validez del instrumento. Posteriormente, se relacionó con la escala SWLS a través de un modelo de ecuaciones estructurales. Los resultados mostraron que el modelo bidimensional (optimismo y pesimismo) fue el más adecuado (χ²/gl = 4,36; RMSEA = ,072; SRMR = ,044; GFI = ,960; CFI = ,979). Posteriormente, los resultados descritos anteriormente se relacionaron con la variable Satisfacción con la Vida, lo que reforzó el modelo teórico propuesto. Los hallazgos corroboraron la doble dimensionalidad del instrumento LOT-R, con una relación positiva entre el optimismo y la satisfacción con la vida, y una relación negativa entre el pesimismo y la satisfacción con la vida.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Disposició ; Estudiants universitaris ; Optimisme ; Pessimisme ; Satisfacció vital ; Optimism ; Pessimism ; University students ; Disposition ; Life satisfaction ; Disposición ; Estudiantes universitarios ; Optimismo ; Pesimismo ; Satisfacción vital
Publicat a: Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 473-488 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v59-n2-gavin-et-al
DOI: 10.5565/rev/educar.1677


16 p, 275.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-14, darrera modificació el 2024-01-24



   Favorit i Compartir