Bike Theft in Barcelona : Reporting Behaviour and Impacts on Cycling
Sax, Julius
Honey-Rosés, Jordi, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia

Publicació: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Descripció: 37 pag.
Resum: Les bicicletes són un element clau per al transport sostenible a les zones urbanes. La prevalença del robatori de bicicletes és un repte important per aprovar la bicicleta com a mitjà de transport. No obstant això, el seu impacte en la comunitat ciclista local i l'elevada taxa d'infracció no s'estudien. L'objectiu d'aquesta investigació és examinar els impactes del robatori de bicicletes en el ciclisme, avaluar la taxa de denuncia d'incidents de robatori de bicicletes i identificar els factors que influeixen en el comportament de denuncia de les víctimes a Barcelona. Aplicant els resultats d'una enquesta en línia a les dades oficials sobre robatoris de bicicletes a Barcelona, l'estudi revela impactes negatius significatius del robatori de bicicletes, que fa que al voltant d'1,5 ciclistes abandonin la bicicleta cada dia. A més, demostra que a Barcelona almenys el 67% dels robatoris de bicicletes no són denunciats a la policia. Aquest article demostra que les víctimes amb un màster o superior tenen un 71% més de probabilitat de denunciar, i el valor de la bicicleta robada influeix significativament en la probabilitat de denunciar, amb un impacte de fins a un 98%. Aquests resultats poden ser utilitzats per la ciutat i les autoritats locals per prendre mesures a mida per combatre el robatori de bicicletes i els problemes relacionats amb ell i promoure així la bicicleta com a mitjà de transport per donar suport a la transició cap a la mobilitat sostenible.
Resum: Las bicicletas son un elemento clave para el transporte sostenible en las zonas urbanas. La prevalencia del robo de bicicletas es un desafío importante para respaldar la bicicleta como medio de transporte. Sin embargo, su impacto en la comunidad ciclista local y su alta tasa de subregistro aún no se han estudiado lo suficiente. El objetivo de esta investigación es examinar los impactos del robo de bicicletas en el ciclismo, evaluar la tasa de denuncia de incidentes de robo de bicicletas e identificar factores que influyen en el comportamiento de denuncia de las víctimas en Barcelona. Al aplicar los resultados de una encuesta en línea a los datos oficiales sobre robos de bicicletas en Barcelona, el estudio revela importantes impactos negativos del robo de bicicletas, lo que resulta en que alrededor de 1,5 ciclistas dejen de andar en bicicleta cada día. Además, muestra que en Barcelona al menos el 67% de los robos de bicicletas no se denuncian a la policía. Este trabajo demuestra que las víctimas con una maestría o superior tienen un 71% más de probabilidad de denunciar, y el valor de la bicicleta robada influye significativamente en la probabilidad de denunciar, con un impacto de hasta el 98%. Estos resultados pueden ser utilizados por la ciudad y las autoridades locales para tomar medidas personalizadas para combatir el robo de bicicletas y los problemas relacionados con él y así promover la bicicleta como medio de transporte para apoyar la transición a la movilidad sostenible.
Resum: Bicycles are a key element for sustainable transportation in urban areas. The prevalence of bicycle theft is a major challenge to endorsing cycling as a means of transport. However, its impact on the local cycling community and high under- reporting rate remains understudied. The aim of this research is to examine the impacts of bike theft on cycling, assess the reporting rate of bike theft incidents, and identify factors that influence victims' reporting behaviour in Barcelona. By applying the results of an online survey to the official data on bicycle thefts in Barcelona, the study reveals significant negative impacts of bicycle theft, resulting in around 1. 5 cyclists giving up cycling every day. Moreover, it shows that in Barcelona at least 67% of bicycle thefts are not reported to the police. This paper demonstrates that victims with a master's degree or higher have a 71% higher probability to report, and the value of the stolen bike significantly influences the likelihood of reporting, with an impact of up to 98%. These results can be used by the city and local authorities to take tailored measures to combat bicycle theft and the issues related to it and thus promote cycling as a means of transport to support the transition to sustainable mobility.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis Territorials i Planejament [4317520]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Robatori de bicicletes ; Subdeclaració ; Impactes ; Aturar la bicicleta ; Barcelona ; Robo de bicicletas ; Infraregistro ; Impactos ; Dejar de andar en bicicleta ; Bike theft ; Under-reporting ; Impacts ; Stop cycling



38 p, 509.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Filosofia i Lletres. TFM

 Registre creat el 2023-12-21, darrera modificació el 2023-12-24



   Favorit i Compartir