Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Olimpíade la mimálona
Antela Bernárdez, Borja (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)

Títol variant: Olimpíade la mimàlona
Títol variant: Olympias, the Mamilone
Data: 2023
Resum: En un conocido pasaje de la Vida de Alejandro, Plutarco describe la participación de Olimpíade en ritos órficos y báquicos, propios de mimálonas, clodonas y edónides, mujeres tracias. Esta información ha sido la piedra angular sobre la que la mayoría de los autores han fundamentado la interpretación de Olimpíade como mujer harto religiosa, y con ello, han condicionado la percepción de sus acciones en la historia de Alejandro. No obstante, aquí defenderemos que la información de Plutarco no está ordenada cronológicamente, sino que funciona como un exemplum con el que el texto introduce al personaje y su supuesto carácter. Sin embargo, el fragmento en cuestión haría referencia a la batalla de Evia (317 a. C. ) entre Olimpíade y Adea Eurídice.
Resum: En un conegut passatge de la Vida d'Alexandre, Plutarc descriu la participació d'Olimpíade en ritus òrfics i bàquics, propis de mimàlones, clodones i edònides, dones tràcies. Aquesta informació ha estat la pedra angular sobre la qual la majoria dels autors han fonamentat la interpretació d'Olimpíade com a dona molt religiosa, i amb això, han condicionat la percepció de les seves accions en la història d'Alexandre. No obstant això, aquí defensarem que la informació de Plutarc no està ordenada cronològicament, sinó que funciona com un exemplum amb el qual el text introdueix el personatge i el seu suposat caràcter. Tanmateix, el fragment en qüestió faria referència a la batalla d'Èvia (317 aC) entre Olimpíade i Adea Eurídice.
Resum: In a well-known passage of the Life of Alexander, Plutarch describes the participation of Olympias of Epirus in Orphic and Bacchic rites, typical of the Thracian women Mimalones, Clodones and Edonides. This information has been the central source on which most authors have based their interpretation of Olympias as a highly religious woman, and in so doing, they have also conditioned the perception of her actions in the History of Alexander. Here, however, we will argue that Plutarch's account on these rites is not in chronologically ordered, and works as an exemplum with which the text introduces the character of Olympias and her character Plutarch wants the reader to suppose. However, the fragment in question would probably be referred to the battle of Evia (317 BC) between Olympias and Adea Eurydice.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Olympias of Epirus ; Plutarch ; Mimalones ; Dionysian Cults ; Argead Macedonia ; Battle of Evia ; Olimpíade del Epiro ; Plutarco ; Mimálonas ; Cultos dionisíacos ; Macedonia argéada ; Batalla de Evia ; Olimpíade de l'Epir ; Plutarc ; Mimàlones ; Cultes dionisíacs ; Macedònia argèada ; Batalla d'Evia
Publicat a: Faventia, Vol. 45 (2023) , p. 25-36 (Articles) , ISSN 2014-850X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/faventia/article/view/v44-45-antela
DOI: 10.5565/rev/faventia.166


12 p, 405.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Faventia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-22, darrera modificació el 2024-05-06



   Favorit i Compartir