Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Metodologías activas para el tratamiento de errores gramaticales en el aula de ILE
Chaves Yuste, Beatriz (Universidad Complutense de Madrid)

Títol variant: Active methodologies for grammatical errors treatment in the EFL classroom
Títol variant: Metodologies actives per al tractament d'errors gramaticals a l'aula d'inglés com a llengua estrangera
Títol variant: Méthodologies actives pour le traitement des erreurs grammaticales en classe d'anglais langue étrangère
Data: 2023
Resum: Las metodologías activas ofrecen nuevas formas de comunicar y conexionar la educación con la realidad existente (Giroux, 2008) y mejoran el aprendizaje de lenguas extranjeras. La finalidad de la presente investigación es analizar si el uso integrado de seis metodologías activas (aprendizaje basado en tareas, aprendizaje cooperativo, instrucción basada en contenido, aprendizaje invertido, gamificación y aprendizaje basado en el juego) ayuda a disminuir los errores gramaticales de los estudiantes. Para proceder a tales efectos, se realiza una intervención empírica exploratoria en la asignatura de inglés como lengua extranjera fundamentada en dichas metodologías, tomando como muestra de estudio un grupo de 122 estudiantes de educación secundaria. Se utilizaron como instrumentos de recogida de datos dos test con el formato de entrevista. El análisis de los datos obtenidos confirma las hipótesis, ya que se observa una reducción significativa en el número de errores gramaticales tras el uso integrado de estas metodologías activas.
Resum: Les metodologies actives ofereixen noves maneres de comunicar i establir connexió de l'educació amb la realitat existent (Giroux, 2008) i milloren l'aprenentatge de llengües estrangeres. La finalitat de la present recerca és analitzar si l'ús integrat de sis metodologies actives (aprenentatge basat en tasques, aprenentatge cooperatiu, instrucció basada en contingut, aprenentatge invertit, ludificació i aprenentatge basat en el joc) ajuda a disminuir els errors gramaticals dels estudiants. Per a procedir a tals efectes, es realitza una intervenció empírica exploratòria en l'assignatura d'anglès com a llengua estrangera fonamentada en aquestes metodologies, prenent com a mostra d'estudi un grup de 122 alumnes d'educació secundària. Es van utilitzar com a instruments de recollida de dades dos test amb el format d'entrevista. L'anàlisi de les dades obtingudes confirma les hipòtesis, tota vegada ja que s'observa una reducció significativa en el nombre d'errors gramaticals després de l'ús integrat d'aquestes metodologies actives.
Resum: Active methodologies offer new ways of communicating and connecting education with the existing reality (Giroux, 2008) as well as improving foreign language learning. The purpose of the present research is to analyze whether the integrated use of six active methodologies (task-based learning, cooperative learning, content-based instruction, flipped learning, gamification and game-based learning) helps to decrease students' grammatical errors. To this end, an exploratory empirical intervention is carried out in the subject of English as a foreign language based on these methodologies, taking as a study sample a group of 122 secondary school students. Two tests in interview format were used as data collection instruments. The analysis of the data obtained confirms the hypotheses since a significant reduction in the number of grammatical errors is observed after the integrated use of these active methodologies.
Resum: Les méthodologies actives offrent des nouvelles façons de communiquer et de connecter leur éducation avec la réalité existante (Giroux, 2008) et améliorent l'apprentissage des langues étrangères. L'objectif de la présente recherche est d'analyser si l'utilisation intégrée de six méthodologies actives (apprentissage par les tâches, apprentissage coopératif, enseignement basé sur le contenu, apprentissage inversé, gamification et apprentissage par le jeu) permet de réduire les erreurs grammaticales des étudiants. À cette fin, une intervention empirique exploratoire est réalisée dans le domaine de l'anglais comme langue étrangère sur la base de ces méthodologies, en prenant comme une échantillon d'étude un groupe de 122 élèves du secondaire. Deux tests sous forme d'entretiens ont été utilisés comme instruments de collecte de l'information. L'analyse des données obtenues confirme les hypothèses, puisqu'une réduction significative du nombre d'erreurs grammaticales est observée après l'utilisation intégrée de ces méthodologies actives.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Metodologías activas ; Competencia oral ; Análisis de errores ; Gramática ; Inglés como lengua extranjera ; Active learning methodologies ; Speaking skill ; Error analysis ; Grammar ; English as a foreign language ; Méthodologies actives ; Compétence orale ; Analyse des erreurs ; Grammaire ; Anglais langue étrangère ; Metodologies actives ; Competència oral ; Anàlisi d'errors ; Gramàtica ; Anglès com a llengua estrangera
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1197 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v16-n4-chaves-yuste
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1197


18 p, 766.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-31, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir