Adolescent Perception of Potential High-Performing Classmates : A Cross-National Exploration
Oh, Hyerim (University of Erlangen-Nuremberg (Alemanya))
Sutherland, Margaret (University of Glasgow (Escòcia))
Stack, Niamh (University of Glasgow (Escòcia))
Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Blumen, Sheyla (University of Glasgow (Escòcia))
Nguyen, Quoc Anh Thu (University of Erlangen-Nuremberg (Alemanya))
Wormald, Catherine (University of Wollongong (Austràlia))
Maakrun, Julie (University of Notre Dame (Austràlia))
Ziegler, Albert (University of Erlangen-Nuremberg (Alemanya))
Fecha: |
2019 |
Resumen: |
This study explores how secondary school students perceive high-performing potential classmates. A total of 1,794 seventh- and 10th-grade students from five countries completed a questionnaire measuring their expectations of hypothetical male and female high-performing classmates in three categories: intellectual ability, positive social qualities, and popularity. Across the five countries represented in this study, analyses of variance indicated that students did not report negative attitudes toward the three potential characteristics of a hypothetical gifted peer. Vietnamese students in particular reported more positive observations about the hypothetical classmate than their Australian, Peruvian, South Korean, and Spanish counterparts. Differing cross-national attitudes toward high-performing peers and the implications therein are discussed. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
Materia: |
High performing students ;
Intellectual ability ;
Peer perception ;
Popularity ;
Positive social qualities |
Publicado en: |
Roeper Review, Vol. 41 (2019) , p. 88-101, ISSN 1940-865X |
DOI: 10.1080/02783193.2019.1585398
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2024-01-23, última modificación el 2024-05-04