Google Scholar: cites
The Heterogeneity of Family Firms in CSR Engagement : The Role of Values
Marques, Pilar (Universitat de Girona)
Presas, Pilar (Universitat de Girona)
Simon, Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)

Data: 2014
Descripció: 22 pàg.
Resum: This study addresses the heterogeneity of family firms in their engagement with corporate social responsibility (CSR). We build on stewardship theory and socioemotional wealth to explore the foundations of CSR in family firms and to examine whether the extent of engagement is based on values, and how and why this happens. We use the interpretative method of grounded theory to address these questions. Based on 12 case studies of Spanish family firms, this article illustrates the patterns of influence of family involvement and values in explaining the extent and scope of CSR.
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación ECO2010-21242-C03-02
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-577
Nota: Altres ajuts: Formation of University Researchers (FPU)
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: CSR ; Family business ; Socioemotional wealth ; Stewardship ; Values ; SDG 12 - Responsible Consumption and Production
Publicat a: Family business review, Vol. 27 Núm. 3 (2014) , p. 206-227, ISSN 1741-6248

DOI: 10.1177/0894486514539004


Postprint
41 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-02-01, darrera modificació el 2024-05-18



   Favorit i Compartir