Anàlisi de les transicions juvenils des de la perspectiva de gènere : entre el pes del cicle de vida i el canvi generacional
Moreno Colom, Sara 1978-
(Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Additional title: |
Análisis de las transiciones juveniles desde la perspectiva de género : entre la influencia del ciclo vital y el cambio generacional |
Additional title: |
Analysis of youth transitions from gender approach : the limit of life cycle versus generational change |
Date: |
2015 |
Description: |
28 pàg. |
Abstract: |
El artículo presenta una aproximación a la transición educativa, laboral, domiciliar y familiar de las personas jóvenes desde la perspectiva de género. El objetivo es analizar hasta qué punto la mejora del nivel educativo introduce transformaciones en el carácter tradicionalmente sexuado de las transiciones hacia la vida adulta. El análisis parte del conjunto de factores estructurales que pueden condicionar las transiciones juveniles, si bien atribuye una influencia central a la etapa del ciclo vital. A partir de los datos de la Enquesta a la Juventud de Catalunya 2012, se concluye que el efecto ciclo vital limita el efecto generacional en la transformación de las relaciones de género entre la población joven. |
Abstract: |
L'article presenta una aproximació a la transició educativa, laboral, domiciliar i familiar de les persones joves des de la perspectiva de gènere. l'objectiu és analitzar fins a quin punt la millora del nivell educatiu introdueix transformacions en el caràcter tradicional-ment sexuat de les transicions cap a la vida adulta. l'anàlisi comença pel conjunt de factors estructurals que poden condicionar les transicions juvenils, si bé atribueix una influència central a l'etapa del cicle vital. A partir de les dades de l'enquesta a la Joventut de Catalunya 2012, es conclou que l'efecte cicle vital limita l'efecte generacional en la transformació de les relacions de gènere entre la població jove. |
Abstract: |
This paper focuses on educational, employment, housing and family transitions of young people from the gender perspective. The aim is to analyze how the educational system introduces changes in the traditional gendered transitions to adulthood. For this purpose, it takes into account structural factors with special attention to the life cycle. Based on data from the Enquesta a la joventud de Catalunya 2012, the results show that the effect of life cycle limits the effect of the generation in order to change the gender relations between young people. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Català |
Document: |
Article de revisió ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Gender ;
Generation ;
Life cycle ;
Transitions ;
Work |
Published in: |
Recerca, Núm. 16 (2015) , p. 111-138, ISSN 2254-4135 |
DOI: 10.6035/Recerca.2015.16.6
The record appears in these collections:
Articles >
Research articlesArticles >
Published articles
Record created 2024-02-03, last modified 2024-05-15