Google Scholar: cites
Esbossos del Jordi. Les nostres imatges, la seva imatge
Serrano Alcaraz, Eulàlia
Espasa Besalú, Laura
Peris Estany, Berta
Carreras Salinas, Mireia
Rivera Cotes, Inma
Saperas Morón, Anna
Recuero Nogueras, Liliana
González de Vicente, Esther

Títol variant: Jordi's sketches. Our images, his image
Títol variant: Esbozos de Jordi. Nuestras imágenes, su imagen
Data: 2024
Resum: La gran influència d'en Jordi Domènech en les històries professionals de molts i moltes docents és un fet inqüestionable. En aquest article, algunes integrants del grup de treball Ecofemisteam fem l'exercici d'identificar, reconèixer i agrair els moments en què el Jordi, amb les seves propostes, ha promogut un punt d'inflexió en la manera de mirar i exercir la nostra feina. Algunes vam coincidir amb ell en algun grup de treball entre iguals i vam copsar en aquell company una lucidesa i un caliu que destacava entre els altres sense fer-los ombra; d'altres, vam tenir la sort de tenir-lo com a formador i vam descobrir les seves claus mestres de la didàctica de les ciències, bastides universals per a pensar i per a comunicar la ciència escolar d'una manera senzilla, lleugera i alhora profunda i rigorosa, un fet del qual ja no hi ha volta enrere. La majoria potser no el vam poder conèixer personalment però treballar a diari amb els seus materials, llegir els seus llibres, els seus articles i els seus tuits, ha revolucionat la nostra manera d'ensenyar i pensar sobre el que fem de tal manera que ha generat un salt qualitatiu en les nostres propostes a l'aula. L'inici, el final i cada petita història d'aquest mosaic va acompanyada d'una carta del joc Dixit que la representa, i també pretén ser una inspiració i una invitació per al futur, cap a altres cartes que es dibuixaran gràcies al tauler de joc que ens ha deixat en Jordi.
Resum: Jordi Domènech's great influence on the professional stories of many teachers is an unquestionable fact. In this article, some members of the Ecofemisteam working group are doing the exercise of identifying, recognising and thanking the moments in which Jordi, with his proposals, has promoted a turning point in the way we look at and carry out our work. Some of us coincided with him in some peer working group and captured in that companion a lucidity and warmth that stood out among others without outshine them; others, we were lucky to have him as a teacher and we discovered his master keys to science teaching, universal scaffolding to think and to communicate school science in a simple, light and at the same time deep and rigorous, a fact from which there is no turning back. Most of us may not have been able to meet him personally but working daily with his materials, reading his books, his articles and his tweets, has revolutionized our way of teaching and thinking about what we do in such a way that it has generated a qualitative leap in our proposals in the classroom. The beginning, the end and every little story of this mosaic is accompanied by a card from the game Dixit that represents it, and it also aims to be an inspiration and an invitation for the future, towards other cards that will be drawn thanks to the game board that Jordi has left us.
Resum: La gran influencia que ha ejercido Jordi Domènech en las historias profesionales de muchas y muchos docentes es incuestionable. En este artículo, algunas integrantes del grupo de trabajo Ecofemisteam hacemos el ejercicio de identificar, reconocer y agradecer los momentos en los que Jordi, con sus propuestas, ha promovido un punto de inflexión en la forma de mirar y ejercer nuestra profesión. Algunas coincidimos con él en algún grupo de trabajo entre iguales y captamos en aquel compañero a una persona lúcida y acogedora que destacaba entre las otras sin hacerles sombra; otras, tuvimos la suerte de tenerle como formador y descubrimos sus llaves maestras de la didáctica de las ciencias, andamios universales para pensar y para comunicar la ciencia escolar de un modo sencillo, ligero y a la vez profundo y riguroso, hecho del que ya no hay vuelta atrás. La mayoría quizás no lo pudimos conocer personalmente, pero trabajar a diario con sus materiales, leer sus libros, sus artículos y sus tuits, ha revolucionado nuestra forma de enseñar y pensar sobre ello, de modo que ha generado un salto cualitativo en nuestras propuestas en el aula. El inicio, el final y cada breve historia de este mosaico va acompañada de una carta del juego Dixit que la representa, y también pretende ser una inspiración y una invitación hacia el futuro, hacia otras cartas que se dibujaran gracias al tablero de juego que nos ha dejado Jordi.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Influència ; Profesió docent ; Punt d'inflexió ; Mestre ; Company ; Inspiració ; Futur ; Influencia ; Profesión docente ; Punto de inflexión ; Maestro ; Compañero ; Inspiración ; Futuro ; Influence ; Teaching ; Turning point ; Mento ; Comrade ; Inspiration ; Future
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 24-35 (Articles) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n47-serrano-espasa-peris
DOI: 10.5565/rev/ciencies.498


12 p, 634.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-02-26, darrera modificació el 2024-03-24



   Favorit i Compartir