Biology : Guides to mainstreaming gender in University teaching
Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)

Imprint: Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2022
Abstract: Biological sciences as a set of disciplines that study life are part of an androcentric scientific culture where gender biases are found both in the production and the transmission of knowledge. They have long suffered from a gender blindness that is not unique to the field of biology, but is also present in many other STEM disciplines. The Guide for mainstreaming gender to university teaching in Biology offers proposals, examples of good practices, teaching resources and consultation tools as a guidance to improve and promote teaching innovation in subjects and study plans that affect different dimensions of the teaching-learning process.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Series: Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere
Document: Llibre
Subject: Perspectiva de gènere ; Gender perspective ; Perspectiva de género
ISBN: 978-84-09-41258-7



85 p, 4.5 MB

The record appears in these collections:
Books and collections > Books

 Record created 2024-03-05, last modified 2024-05-04



   Favorit i Compartir