Intel·ligència artificial en videojocs desenvolupats en Unity
Gil, Aleix
Palenzuela Reyes, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: Artificial intelligence in video games developed in Unity
Additional title: Inteligencia artificial en videojuegos desarrollados en Unity
Date: 2024
Abstract: Aquest treball té com a objectiu principal explorar i aplicar els conceptes d'intel·ligència artificial (IA) en el desenvolupament de videojocs mitjançant la plataforma Unity. Les dues vessants del projecte es centraran en el disseny i implementació d'IA abordant, d'una banda, els sistemes basats en màquines d'estats i per altra banda la planificació d'accions orientada a objectius (GOAP). La culminació del projecte serà la creació d'una prova de concepte de videojoc que permeti comparar i avaluar el rendiment de les diferents implementacions d'IA.
Abstract: This work aims to explore and apply the concepts of artificial intelligence (AI) in the development of video games using the Unity platform. The two branches of the project will focus on the design and implementation of AI addressing, on one hand, systems based on state machines, and on the other hand, goal-oriented action planning (GOAP). The culmination of the project will be the creation of a video game proof of concept that allows for the comparison and evaluation of the performance of different AI implementations.
Abstract: Este trabajo tiene como objetivo principal explorar y aplicar los conceptos de inteligencia artificial (IA) en el desarrollo de videojuegos mediante la plataforma Unity. Las dos vertientes del proyecto se centrarán en el diseño e implementación de IA abordando, por un lado, los sistemas basados en máquinas de estados y, por otro lado, la planificación de acciones orientada a objetivos (GOAP). La culminación del proyecto será la creación de una prueba de concepto de videojuego que permita comparar y evaluar el rendimiento de las diferentes implementaciones de IA.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Study plan: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject area: Menció Computació
Subject: Intel·ligència Artificial (IA) ; Desenvolupament de Videojocs ; Unity ; Màquines d'estats ; Planificació d'accions orientada a objectius (goap) ; Artifitial Intelligence (AI) ; Videogames Development ; State Machines ; Goal-Oriented Action Planning (GOAP) ; Inteligencia Artificial (IA) ; Desarrollo de Videojuegos ; Máquinas de estados ; Planificación de acciones orientada a objetivos (goap)



9 p, 985.7 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering. TFG

 Record created 2024-03-13, last modified 2024-05-04



   Favorit i Compartir