Google Scholar: cites
Creating a plurilingual space through talk- in- interaction
Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Noguerol, Artur ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Nussbaum, Luci ed.

Data: 2021
Descripció: 13 pàgines
Resum: The creation of plurilingual spaces open to the diversity of languages and cultures present in the classrooms is encouraged by current European educational policies. Examining how participants co-construct such spaces in classroom interaction is essential to understand practiced language policy and the norms of language choices and alternations they rely to. In this chapter we will analyse a plurilingual activity in which the mother of a primary student tells an Arabian tale to the whole group of students. First, we will provide theoretical and methodological information to frame our analysis. Then we will focus on the sequential embeddedness of code selection and alternation and on the local meaning given to language choices by interactants. Our data reveals that while the mother is reluctant to use Arabic to tell the story, teachers and students accept this practice that, when enacted, results in a hybrid medium that resorts to the use of a variety of multimodal (gestures, tone of voice) and plurilingual resources (Arabic, Catalan and Spanish). Language selection as medium of interaction relies on different norms, as participants orient to their 'preferred' language, either as a personal choice or as a means to affiliate with the institutional norms of language use.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Capítol de llibre ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Sustainable Development Goal 4 ; Quality Education
Publicat a: Plurilingual Classroom Practices and Participation : Analysing Interaction in Local and Translocal Settings, 2021, p. 27-40, ISBN 9781003169123

DOI: 10.4324/9781003169123-4


13 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2024-03-21, darrera modificació el 2024-05-08



   Favorit i Compartir