Google Scholar: cites
Beyond classroom walls : high school foreign language learning with Linguistic Landscape activities
Bal, Nesrin (Ministry of National Education)

Títol variant: Més enllà de les parets de l'aula : aprenentatge de llengües estrangeres a l'institut amb activitats de paisatge lingüístic
Títol variant: Más allá de las paredes del aula : aprendizaje de idiomas extranjeros en la escuela secundaria con actividades de paisaje lingüístico
Títol variant: Au-delà des murs de la classe : apprentissage des langues étrangères au lycée avec des activités de paysage linguistique
Data: 2024
Resum: In addition to its widespread use in various disciplines, LL has garnered attention from researchers in education for its role in enhancing language learning and promoting linguistic diversity. However, its systematic integration into language teaching contexts, particularly in high school settings, remains limited. This paper aims to demonstrate how LL-centered activities were designed for integration into an 11th-grade English classroom in a public high school in southeastern Turkey. Over a 12-week period with 32 students, three LL-oriented tasks-Designing a job advertisement, Creating a T-shirt design, and Crafting a 'Wanted' sign-all aligned with the curriculum were implemented. Following the stages outlined by the pedagogical model of Linguistic Landscapes in Second Language Teaching and Learning (LLinL2TL), LL activities were systematically integrated. The objective is to provide a comprehensive illustration of the step-by-step integration of LL resources into high school English classrooms, supplemented by sample student works to offer a clear overview of the process. The study concludes by offering recommendations and implications for language education professionals.
Resum: A més del seu ús generalitzat en diverses disciplines, la Lingüística del Paisatge (LP) ha cridat l'atenció dels investigadors en l'àmbit de l'educació pel seu paper en millorar l'aprenentatge de llengües i promoure la diversitat lingüística. No obstant això, la seva integració sistemàtica en contextos d'ensenyament de llengües, especialment en entorns de secundària, roman limitada. Aquest article pretén demostrar com es van dissenyar activitats centrades en la LP per a la seva integració en una aula d'anglès de 11è curs en una escola secundària pública al sud-est de Turquia. Durant un període de 12 setmanes amb 32 alumnes, es van implementar tres tasques orientades a la LP: Dissenyar un anunci de feina, Crear un disseny de samarreta i Elaborar un cartell de 'Es busca', totes alineades amb el currículum. Seguint les etapes indicades pel model pedagògic de Paisatges Lingüístics en l'Ensenyament i Aprenentatge de Segones Llengües (PLenEAL2), les activitats de LP es van integrar de manera sistemàtica. L'objectiu és proporcionar una il·lustració completa de la integració pas a pas de recursos de LP a les aules d'anglès de secundària, complementada amb mostres del treball dels alumnes per oferir una visió clara del procés. L'estudi conclou amb recomanacions i implicacions per als professionals de l'educació lingüística.
Resum: Además de su uso generalizado en diversas disciplinas, el Paisaje Lingüístico (PL) ha captado la atención de los investigadores en educación por su papel en mejorar el aprendizaje de idiomas y promover la diversidad lingüística. Sin embargo, su integración sistemática en contextos de enseñanza de idiomas, especialmente en entornos de secundaria, sigue siendo limitada. Este artículo tiene como objetivo demostrar cómo diseñé actividades centradas en el PL para su integración en un aula de inglés de undécimo grado en una escuela secundaria pública en el sureste de Turquía. A lo largo de un período de 12 semanas con 32 estudiantes, implementé tres tareas orientadas al PL: diseñar un anuncio de trabajo, crear un diseño de camiseta y elaborar un cartel de "Se busca", todas alineadas con el plan de estudios. Siguiendo las etapas delineadas por el modelo pedagógico de Paisajes Lingüísticos en la Enseñanza y Aprendizaje de Segundas Lenguas (PLenEAL2), integré sistemáticamente actividades relacionadas con el PL. El objetivo es proporcionar una ilustración completa de la integración paso a paso de los recursos del PL en aulas de inglés de secundaria, complementada con trabajos de muestra de estudiantes para ofrecer una visión clara del proceso. El estudio concluye ofreciendo recomendaciones e implicaciones para los profesionales de la educación lingüística.
Resum: En plus de son utilisation généralisée dans diverses disciplines, la Linguistique du Paysage (LP) a attiré l'attention des chercheurs en éducation pour son rôle dans l'amélioration de l'apprentissage des langues et la promotion de la diversité linguistique. Cependant, son intégration systématique dans les contextes d'enseignement des langues, en particulier dans les lycées, reste limitée. Cet article vise à démontrer comment des activités centrées sur la LP ont été conçues pour être intégrées dans une classe d'anglais de 11e année dans un lycée public du sud-est de la Turquie. Sur une période de 12 semaines avec 32 élèves, trois tâches orientées vers la LP - la conception d'une annonce d'emploi, la création d'un design de t-shirt et la rédaction d'une affiche "Recherché" - toutes alignées sur le programme, ont été mises en œuvre. Suivant les étapes définies par le modèle pédagogique des Paysages Linguistiques dans l'Enseignement et l'Apprentissage des Langues Secondes (PLdansEAL2), les activités de LP ont été intégrées de manière systématique. L'objectif est de fournir une illustration complète de l'intégration étape par étape des ressources de LP dans les salles de classe d'anglais du lycée, complétée par des travaux d'élèves exemples pour offrir une vue d'ensemble claire du processus. L'étude se conclut en offrant des recommandations et des implications pour les professionnels de l'éducation linguistique.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Linguistic landscapes ; High school students ; English as a foreign language ; Pedagogical linguistic landscapes ; Paisajes lingüísticos ; Estudiantes de secundaria ; Inglés como lengua extranjera ; Paisajes lingüísticos pedagógicos ; Paisatges lingüístics ; Estudiants de secundària ; Anglès com a llengua estrangera ; Paisatges lingüístics pedagògics ; Paysages linguistiques ; Élèves de lycée ; Anglais langue étrangère ; Paysages linguistiques pédagogiques
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1345 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v17-n1-bal
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1345


21 p, 865.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-03-27, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir