Una Experiència de Ludificació per Millorar el Rendiment de l'Alumnat d'Enginyeria a través de la Motivació
Sánchez-Carmona, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)

Data: 2016
Resum: La falta de motivació de l'alumnat és un problema recorrent. L'alumnat valora obtenir el títol per sobre d'assolir coneixements, habilitats i competències. Per combatre això, hem desenvolupat una experiència de ludificació que s'articula a través d'un sistema de mèrits i classificacions. Els mèrits van lligats a l'assoliment d'habilitats i competències que l'alumnat no sol valorar. Durant el curs 15/16, s'està realitzant un pla pilot amb 905 alumnes del Grau d'Enginyeria en Informàtica a la UAB.
Resum: The students' lack of motivation is a usual problem. The students value more the obtention of the degree than the developing of competences and skills. In order to fight this, we developed a gamification's experience based on merits and rankings. The merits are linked to the attainment of skills and competences that students usually do not appreciate. During the academic year 2015/16, we are carrying out a pilot involving 905 students of Graduate of Engineering in Computer Science at the UAB.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Ludificació ; Mèrits ; Classificacions ; Avaluació d'Habilitats i Competències ; Gamification ; Merits ; Leaderboards ; Skills and Competences Evaluation
Publicat a: Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016) , ISSN 2385-6203

Adreça original: https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/849


9 p, 515.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-04-02, darrera modificació el 2024-05-06



   Favorit i Compartir