Proposta i anàlisi d'una formació inicial de mestres de primària innovadora en ciències : Una progressió d'aprenentatge per construir el model de flotació
Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2016
Resum: Les pràctiques científiques estan guanyant impuls com aproximació d'ensenyament de les ciències. Incorporar-les en la formació universitària dels mestres és essencial perquè experimentin com alumnes allò que hauran d'aplicar com a docents. En aquest treball presentem una proposta de progressió d'aprenentatge i l'exemple d'una seqüència didàctica exitosa per construir el model de flotació. Els resultats mostren que els futurs mestres passen d'unes idees naïve a un model complex de flotació.
Resum: The scientific practices are gaining momentum as an approach to science education. Introducing them into the university training of future teachers is essential, for they have to experience as students what they will have to apply as teachers. In this work we share a proposal of a learning progression and an example of a successful teaching sequence to build the model of buoyancy. Results show that pre-service teachers move from naive ideas of buoyancy to a complex target model.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formació inicial ; Mestres de primària ; Didàctica de les ciències ; Models i modelització ; Flotabilitat ; Students' opinion ; Lectures ; Clinical case seminars ; Simulation seminars ; Reliability
Publicat a: Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016) , ISSN 2385-6203

Adreça original: https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/957


14 p, 872.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-04-02, darrera modificació el 2024-04-16



   Favorit i Compartir