Caracteristiques de l'alumnat de català L2 fora del domini lingüistic
Tudela Isanta, Anna (Universitat Oberta de Catalunya)
Arráez, Josep Vidal (Universitat de Tolosa - Joan Jaurés)
Repiso-Puigdelliura, Gemma (University of California, Los Angeles)
Manuel-Oronich, Ruben (Universitat de Manchester)

Títol variant: Characteristics of L2 Catalan students outside the Catalan-speaking regions
Data: 2020
Descripció: 17 pàg.
Resum: In spite of the substantial enrolment of students in Catalan language courses outside the Catalan-speaking regions (6,690 students according to data from the Institut Ramon Llull), second-language (L2) Catalan learners still form an under-researched population and few studies have examined the profile of these learners. This study investigates the common char-acteristics of L2 Catalan learners enrolled in foreign universities based on a survey of four institutions (Beijing Foreign Studies University, University of California, University of Manchester and Université de Toulouse 2 - Jean Jaurès) in the academic year 2018-2019, which obtained 194 responses. The research analyses the Catalan learners' profile by means of vari-ables related to sociodemographics, linguistics, education and contact with Catalan-speaking regions. Findings show that there are commonalities among the L2 Catalan students, particu-larly in terms of age, sex, type of studies and knowledge of L2s.
Resum: Tot i l'alt nombre d'estudiants matriculats en cursos de llengua catalana fora del domini lingüístic (6. 690, segons dades de l'Institut Ramon Llull), encara disposem de molt pocs estudis que defineixin el perfil d'aquests nous parlants de català. En aquest sentit, el present article exposa les característiques comunes dels estudiants de català com a segona llengua (L2) matriculats a universitats estrangeres. El perfil dels alumnes de català s'ha creat a partir de les respostes recollides en una enquesta, feta durant el curs 2018-2019, que inclou cent norantaquatre informants de quatre universitats d'àmbit intercontinental (Universitat d'Estudis Estrangers de Pequín, Universitat de Califòrnia, Universitat de Manchester i Universitat de Tolosa - Joan Jaurés). L'estudi analitza les característiques dels alumnes de català en universitats estrangeres a partir de variables sociodemogràfiques, lingüístiques, acadèmiques i de contacte amb els territoris de llengua catalana i els seus parlants. Els resultats mostren que hi ha trets comuns entre els estudiants de català, com ara l'edat, el gènere, el tipus d'estudis i el coneixement de segones llengües, entre d'altres.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Nous parlants ; Català com a llengua estrangera ; Multilingüisme ; Universitats ; Català fora del domini lingüístic ; Ensenyament d'adults ; New speakers ; Catalan as a foreign language ; Multilingualism ; Universities ; Catalan outside Catalan-speaking regions ; Adult education
Publicat a: Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 30 (2020) , p. 39-55, ISSN 2013-9136

Adreça original: http://revistes.iec.cat/index.php/TSC/article/view/145460


17 p, 338.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-04-19, darrera modificació el 2024-04-22



   Favorit i Compartir