Publicidad local y usos lingüísticos en el prime-time generalista radiofónico
Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Fajula, Anna

Additional title: Local Advertising and Linguistic Uses in Radiophonic Prime-Time
Date: 2008
Abstract: La publicidad local que aparece en el prime-time radiofónico generalista se revela como un objeto de estudio de sumo interés, sobre todo si, con independencia de valorar su envergadura en relación con la publicidad en cadena, se analiza desde la perspectiva de los anunciantes y de la lengua en la que promocionan sus productos. El objetivo de este artículo, elaborado a partir de una muestra de cerca de 500 inserciones publicitarias, es, precisamente, evaluar estos aspectos y determinar, entre otras cosas, la configuración, o no, de políticas publicitarias específicas en cada cadena.
Abstract: The local radiophonic advertising that appears in the prime-time, it is revealed as an object of supreme interest, especially if, with independence of valuing its importance for relation with the advertising for network, it is analyzed from the perspective of the advertisers and of the language in which they promote the products. The aim of this article, from a sample closely of 500 advertising insertions, is, precisely, to study these aspects and to determine, among other things, the configuration, or not, of advertising specific policies in every station.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Publicitat local ; Radio ; Prime-time ; Publicidad local ; Catalán ; Local advertising ; Catalan
Published in: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 129-150, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/138548


22 p, 136.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Laboratori de Prospectiva i Recerca en Comunicació, Cultura i Cooperació (LAPREC)
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Advertising and Public Relations Research Group (GRP)
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Publiradio
Articles > Published articles > Anàlisi
Articles > Research articles

 Record created 2009-03-31, last modified 2023-09-07



   Favorit i Compartir