Google Scholar: cites
L'ensenyament secundari comprensiu. Contradiccions i possibilitats de les reformes educatives
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Títol variant: Secondary comprehensive school. Possibilities and contradictions of educational reforms
Data: 2004
Resum: Aquest article pretén analitzar els elements principals que configuren l'evolució dels sistemes educatius dels països desenvolupats, fent un èmfasi especial en l'ensenyament secundari. S'hi fa un repàs al paper de les reformes educatives en aquesta evolució, especialment de les anomenades «reformes comprensives», les que tenen com a objectiu unificar el currículum i integrar la formació acadèmica i la formació professional. S'hi analitzen les virtuts d'aquestes reformes, però també les contradiccions que hi ha en la seva definició i en la seva aplicació. Finalment, s'hi apunten algunes reflexions sobre els èxits i els fracassos de les reformes comprensives a l'Estat espanyol.
Resum: The aim of this article is to analyse the principal features of educational systems evolution in developed countries, emphasising the secondary schooling. There is an overview of educational reforms, specially the reforms called comprehensives», that they want to unify the curricula and integrate academic and vocational education. We analyse the strength and weakness in the definition and their implementation. Finally, we add some reflections about successes and failures of comprehensive reforms in Spain.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Reforma educativa ; Formació acadèmica i professional ; Ensenyament secundari comprensiu ; Educational reform ; Academic and vocational education ; Comprehensive secondary school
Publicat a: Papers : revista de sociologia, N. 74 (2004) , p. 111-128, ISSN 2013-9004

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/25796
Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v74-merino
DOI: 10.5565/rev/papers/v74n0.1089


18 p, 101.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir