Google Scholar: cites
Els fracassos escolars. Un acostament des de la pràctica docent
Castillo Carbonell, Miquel

Títol variant: Los fracasos escolares : una aproximación al fracaso escolar desde la práctica docente
Títol variant: Schools failures: an aproximation to the school failure from the teaching practice
Data: 2008
Resum: Analitzant la bibliografia i els diversos estudis que es realitzen sobre el fracàs escolar, l'article planteja alguns aspectes de la complexitat que comporta, així com la polivalència de les causes que el provoquen. Assenyala algunes de les implicacions que afecten aquesta problemàtica, revisa el concepte de fracàs introduint la responsabilitat col·lectiva amb l'accepció de fracassos escolars. Descriu i valora críticament algunes de les actuacions ordinàries que es desenvolupen en el marc acadèmic per fer-hi front. Relaciona el fracàs escolar amb l'atenció a la diversitat i la resposta a les necessitats educatives especials. Partint de la realitat de la pràctica docent, planteja algunes línies de treball per prevenir i afrontar la realitat del fracàs escolar, especialment dins de l'àmbit del professorat i les famílies.
Resum: Analizando la bibliografía y los diversos estudios que se realizan sobre el fracaso escolar, el artículo plantea algunos aspectos de la complejidad que comporta, así como la polivalencia de las causas que lo provocan. Señala algunas de las implicaciones que afectan a dicha temática, revisa el concepto de fracaso introduciendo la responsabilidad colectiva con la acepción de fracasos escolares. Describe y valora críticamente algunas de las actuaciones ordinarias que se desarrollan en el marco académico para hacerles frente. Relaciona el fracaso escolar con la atención a la diversidad y la respuesta a las necesidades educativas especiales. Partiendo de la realidad de la práctica docente, plantea algunas líneas de trabajo para prevenir y afrontar la realidad del fracaso escolar, especialmente dentro del ámbito del profesorado y las familias.
Resum: Analysing the literature and the diverse analysis that are made on the scholarship failure, the article discusses the complexity of the situation and the polyvalence of its causes. From the great number of implications that affect this problematic, it revises the concept of failure to propose that of scholarship failures, having and effect on the collective responsibility. It analyses and assesses some of the actions which are developed in the scholarship frame in order to face it, by using proposals of the critical pedagogy. Counting from the docent practical reality, it discusses some working lines to prevent and face the reality of the scholarship failure, especially within the frame of the teaching staff and the families.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Fracàs escolar ; Sistema educatiu ; Ensenyament secundari ; Necessitats educatives ; Fracaso escolar ; Sistema educativo ; Enseñanza secundaria ; Necesidades educativas ; Scholarship failure ; Educational system ; Secondary learning ; Educational needs
Publicat a: Educar, N. 42 (2008) p. 35-52, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/142513
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v42-castillo
DOI: 10.5565/rev/educar.131


18 p, 108.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-11-20, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir