Google Scholar: cites,
Gènere, violència i socialització en els centres escolars
Lojo, Mirta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: Género, violencia y socialización en los centros escolares
Títol variant: Gender, violence and socialization in school
Data: 2009
Resum: La construcció d'identitats i rols segons els models hegemònics de feminitat i masculinitat condicionen bona part de la vida social, familiar i professional de dones i d'homes. En aquest context, les interaccions que hi tenen lloc es tradueixen en relacions de poder i, a causa de la seva pròpia normativitat, comporten violència. Les xarxes relacionals d'infants i joves evidencien processos de socialització diferencial. En aquest article s'analitzen les preferències relacionals de quinze grups classe a partir de les dades sociomètriques obtingudes a diversos centres educatius de la Comunitat Autònoma de Catalunya.
Resum: La construcción de identidades y roles según los modelos hegemónicos de femineidad y masculinidad condicionan buena parte de la vida social, familiar y profesional de mujeres y hombres. En este contexto, las interacciones que tienen lugar se traducen en relaciones de poder y, debido a su propia normatividad, comportan violencia. Las redes relacionales de niñas, niños y jóvenes ponen en evidencia procesos de socialización diferencial. En este artículo se analizan las preferencias relacionales de quince grupos clase a partir de los datos sociométricos obtenidos en diversos centros educativos de la Comunidad Autónoma de Cataluña.
Resum: The construction of identities and roles according to the hegemonic feminine and masculine models affects a good part of the social, familiar and professional life of women and men. This is the background for the interactions that take place. That refers to power relationships which, because to its own normativism, are violent. The relational networks of children and teenagers put in evidence differential socialization processes. In this article the relational preferences of fifteen class groups are analyzed, from the collected sociometric data in some schools of the Autonomous Community of Catalonia.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Identitats i rols de gènere ; Relacions interpersonals ; Procés de socialització ; Estereotips de gènere ; Identidades y roles de género ; Relaciones interpersonales ; Proceso de socialización ; Estereotipos de género ; Gender identities and gender roles ; Interpersonal relationships ; Process of socialization ; Gender stereotypes
Publicat a: Educar, N. 43 (2009) p. 23-29, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/168891
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v43-lojo
DOI: 10.5565/rev/educar.119


7 p, 63.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-02-10, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir