Recerca en comunicació de masses a Alemanya.Un repàs
Schröder, Hermann-Dieter

Título variante: Investigación en comunicación de masas en Alemania. Un repaso
Título variante: Research into the mass media in Germany. An overview
Fecha: 1997
Resumen: La recerca sobre comunicació de masses a Alemanya es caracteritza pel fet que no és deguda a un sol cos disciplinar, i per realitzar, des de diferents posicions epistemològiques, una productiva tasca d'aproximació al fenomen de la comunicació de masses. Alemanya també pot considerar-se un país fructífer en estudis sobre la teoria de la comunicació des de la perspectiva crítica. En aquest àmbit, destaquen les propostes de teoritzacions globalitzadores que fan alguns autors. La comunitat científica, en el seu debat intern s'ha interessat tradicionalment pels aspectes més teòrics i genèrics.
Resumen: La investigación sobre comunicación en Alemania se caracteriza por no deberse a un sólo cuerpo disciplinar, y por llevar a cabo -desde diferentes posturas epistemológicas- una productiva tarea de aproximación al fenómeno de la comunicación de masas. Alemania puede considerarse también un país fructífero en trabajos sobre teoría de la comunicación desde la perspetiva crítica. En este ámbito, destacan las propuestas de teorizaciones globalizadoras que hacen algunos autores, por las que tradicionalmente se ha interesado la comunidad científica en su debate interno.
Resumen: Research into the mass media in Germany is distinguished by adhering to no single body of discipline and by carrying out, from a variety of epistemological angles, a productive task in approaching the phenomenon of the mass media. Germany can also be considered a fruitful country in studies on the theory of communication from a critical perspective. In this context, the author refers to proposals in globalising theories such as those made by some writers and which have traditionally attracted the attention of the scientific community in its internal debate.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Investigació sobre la comunicació de masses a Alemanya ; Història ; Noves tendències ; Investigación sobre comunicación de masas en Alemania ; Historia ; Nuevas tendencias ; Mass media research in Germany, history, new trends
Publicado en: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 21 (1997) , p. 31-47, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/14952


17 p, 102.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Anàlisi
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir