L'estructuració de les audiències a través del format cultural de la televisió
Farré i Coma, Jordi (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual)

Títol variant: Audience structures through cultural television format
Data: 1999
Resum: L'estudi de qualsevol relació interactiva i simbiòtica presenta una complexitat extrema. El seu caràcter processual i dinàmic en fa díficil l'anàlisi dialèctica sense caure en l'esbiaixament. L'intricat audiències-televisió mostra exemplarment aquesta segmentació i p a rcialització en les seves formes de coneixement. Per tal d'avançar en una reconceptualització sintètica de les audiències de televisió, es proposa l'aplicació de la lògica estructuracionista, manllevada de Giddens, la qual atorga prioritat ontològica a l'agència social. A continuació es retraten les apories emergents en el model dominant sobre audiències (Ratings Analysis) i en la seva contrapartida crítica més radical (Reception Analys is). A l'últim, s'introdueix en consonància amb l'anàlisi estructuracionista la teoria de la mediació a través dels formats d'Altheide i Sn ow la qual pot manifestar-se com a punt d'intermediació entre les audiències i la televisió amb unes potencialitats inexplorades vers una reformulació teòrica realista i crítica.
Resum: The study of any interacting and symbiotic relationship presents an extreme complexi t y. The procedural and dynamic nature of this relationship makes difficult the dialectical analysis without straying from the point. The confusing connection audience-television s h ows in an exemplary way this segmentation and partialness in its knowledge forms. In o rder to advance in a new synthetic conceptualisation of television audiences, this study suggests the application of structuralist logics, borrowed from Giddens, that grants ontological priority to social agency. The aporia arising from dominant model about audiences (Ratings Analysis) and from the most radical critical compensation (Reception Analysis) are then portrayed. Finally, the theory of mediation through Altheide and Snow formats is introduced in harmony with the structuralist analysis. This theory can be shown as an intermediation point between audiences and television with unexplored potentialities tow a rds a new realistic and critical formularisation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Audiències ; Televisió ; Estructuració ; Cultura ; Vida quotidiana ; Format ; Audiences ; Television ; Structures ; Culture ; Everyday's life
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 23 (1999) , p. 171-187, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/15004


17 p, 106.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir