Les Estratègies enunciatives d'un documental didàctic, el cas d'India de Roberto Rossellini
Quintana, Àngel

Additional title: The Enunciative Strategies of a Didactic Documentary: The Case of India, by Roberto Rossellini
Date: 2001
Abstract: En el documental Índia, el gran cineasta italià Roberto Rossellini va proposar una visió de la narrativa cinematogràfica basada en la recerca de la transparència, en la qual les imatges tenien com a funció la transmissió d'idees. Aquest propòsit va conduir Rossellini a la recerca de la imatge essencial i, per tant, a la vindicació implícita del seu alt valor cognitiu.
Abstract: In the documentary India, the renowned film maker Roberto Rossellini offered a vision of cinematographic narrative based on the search for transparency where images function as the means for transmitting ideas. This objective led Rossellini to search for the essential image and, therefore, the implicit vindication of its highly significant cognitive value.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Documental ; Estratègies enunciatives ; Imatge essencial ; Estrategias enunciativas ; Imagen esencial ; Documentary ; Enunciative strategies ; Essential image
Published in: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 27 (2001) , p. 77-89, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/15086


13 p, 75.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Anàlisi
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-02-20



   Favorit i Compartir