La Comunicació visual persuasiva
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)

Títol variant: Visual communication
Data: 2003
Resum: Per fer front a la complexitat que representa l'estudi de la comunicació visual, es proposa l'eficiència com a concepte que recull la valoració del rendiment entre els recursos utilitzats i els resultats obtinguts. Aquesta nova perspectiva permet parlar d'una metodologia que relaciona el missatge gràfic, o els elements del missatge, amb el comportament del receptor. D'aquesta manera, el receptor es converteix en el punt d'informació principal per obtenir coneixement del procés de comunicació en general, i del procés de comunicació visual en concret. És a dir, del rendiment de les variacions formals en les comunicacions visuals.
Resum: To face up to the complexity of the study of visual communication, the efficiency it's been proposed as the conception that measures the balance between the used resources and the results obtained. This new perspective enables us to talk about a new methodology that relates the graphic message, or the elements of the message, with the recipient's performance. This way, the recipient becomes the main point of information about the communication process in general, and the process of visual communication specifically. That is to say, the performance of the formal variations in the visual communication.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Comunicació visual ; Grafisme ; Eficiència ; Qualitat ; Comunicación visual ; Grafismo ; Eficiencia ; Calidad ; Visual comunication ; Graphics ; Efficiency ; Quality
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 30 (2003) , p. 205-213, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/15145


9 p, 83.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària (PCA)
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir