Google Scholar: cites
Características de maestros y profesores de educación primaria y secundaria a través de relatos realizados por sus exalumnos
Rosales López, Carlos (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)

Títol variant: Característiques de mestres i professors d'educació primària i secundària a través de relats dels seus exalumnes
Títol variant: Characteristics of primary and secondary school teachers according to the opinion of their former students
Data: 2012
Resum: En este trabajo, el relato que hacen cuarenta alumnos de la licenciatura en Pedagogía sobre las características de sus antiguos profesores de educación primaria y secundaria, nos da a conocer cuáles han sido para ellos las características más destacadas e influyentes de dichos profesores. Al tiempo, este esfuerzo de recuerdo y análisis ha servido para profundizar en la reflexión sobre múltiples cuestiones vinculadas con la docencia, dentro de la asignatura de diseño, desarrollo e innovación del currículo durante el curso 2007-2008. Concretamente, a partir de los relatos analizados se ha podido debatir y reflexionar en torno a dimensiones del ejercicio profesional como el dominio de contenidos, la motiva­ción del profesorado, la comunicación con los alumnos, las características de la metodo­logía y las iniciativas de innovación.
Resum: En aquest treball, el relat que fan quaranta alumnes de la llicenciatura de Pedagogia sobre les característiques dels seus antics professors d'educació primària i secundària dóna a conèixer les característiques, per a ells, més destacades i influents d'aquests pro­fessors. Al mateix temps, aquest esforç de record i d'anàlisi ha servit per aprofundir en la reflexió sobre múltiples qüestions vinculades a la docència, dins de l'assignatura de disseny, desenvolupament i innovació del currículum durant el curs 2007-2008. Concretament, a partir dels relats analitzats s'ha pogut debatre i reflexionar entorn les dimensions de l'exercici professional com el domini de contingut, la motivació del profes­sorat, la comunicació amb els alumnes, les característiques de la metodologia i les inicia­tives d'innovació.
Resum: This paper is based on the opinion of forty students of B. A. in Pedagogy regarding the characteristics of their former primary and secondary school teachers. Therefore, the paper shows the most outstanding characteristics that were pointed out. Likewise, this memory effort and analysis has been useful to deal with several matters related to teaching in depth, within the framework of the subject design, development and curriculum innovation during the academic year 2007/08. Specifically, from the analysis of personal narratives we have been able to debate and reflect on dimensions of professional practice, such as mastery of content, teacher moti­vation, communication with students, the characteristics of the methodology and inno­vation initiatives.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Investigación biográfico-narrativa ; Relatos ; Reflexión ; Dimensiones de la docencia ; Investigació biogràfico-narrativa ; Relats ; Reflexió ; Dimensions de la docència ; Biographical and narrative research ; Account ; Observations ; Dimensions of teaching
Publicat a: Educar, Vol. 48, Núm. 1 (gener-juny 2012) , p. 149-171, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/252996
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v48-n1-rosales
DOI: 10.5565/rev/educar.39


24 p, 616.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-05-11, darrera modificació el 2022-11-08



   Favorit i Compartir