Multimèdia i educació artística : un model metodològic dels estudis de Magisteri en el marc de l'espai europeu d'educació superior
Torres, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Font i Solà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: Multimedia y educación artística : un modelo metodológico de los estudios de magisterio en el marco del espacio europeo de educación superior
Títol variant: Multimedia and art education : a methodological model of Teacher-Training Studies within the framework of the European Higher Education Area
Publicació: IDES 2008
Resum: Aquest projecte consisteix en l'elaboració d'un arxiu amb material digital d'ampliació i suport a la docència presencial. Amb aquest material, es pretén fer una aportació metodològica per facilitar el treball autònom dels estudiants en l'adquisició de les seves competències professionals, en el sentit dels crèdits europeus ECTS. El material és específic per a l'assignatura Didàctica de les Arts Plàstiques I, troncal de cinc titulacions de la diplomatura de Magisteri. La majoria d'estudiants que fan aquests estudis no tenen una base de formació artística, per tant, s'ha estructurat el programa reforçant coneixements que es consideren essencials; per la qual cosa s'inclou la transmissió de conceptes teòrics, exercicis pràctics realitzats dins del taller, així com el desenvolupament de continguts bàsics per a l'aplicació didàctica de la matèria. Calia actualitzar, doncs, el material didàctic amb un format digital que permetés un nou diàleg amb les imatges i oferís als estudiants una dimensió interactiva, per tal de facilitar l'autoaprenentatge i el treball en equip, equilibrar les diferències de crèdits entre titulacions i facilitar l'atenció personalitzada a grups massa nombrosos.
Resum: Este proyecto consiste en la elaboración de un archivo con material digital de ampliación y apoyo a la docencia presencial. Con este material, se pretende hacer una aportación metodológica por facilitar el trabajo autónomo de los estudiantes en la adquisición de sus competencias profesionales, en el sentido de los créditos europeos ECTS. El material es específico para la asignatura: Didáctica de las Artes Plásticas I. Es una asignatura troncal de cinco titulaciones de la diplomatura de Maestro. En su mayoría, los estudiantes que realizan estos estudios no tienen una base de formación artística, por lo tanto se ha estructurado el programa para reforzar conocimientos que se consideran esenciales; por ello se incluye la transmisión de conceptos teóricos, ejercicios prácticos realizados en el taller, así como el desarrollo de contenidos básicos para la aplicación didáctica de la materia. De modo que se debía actualizar el material didáctico con un formato digital que permitiera un nuevo diálogo con las imágenes y que ofreciera a los estudiantes una dimensión interactiva, para facilitar el autoaprendizaje y el trabajo en equipo, equilibrar las diferencias de créditos entre titulaciones y facilitar la atención personalizada de grupos demasiado numerosos.
Resum: This project consists of developing an archive of digital material to expand on and support classroom teaching. With this material, the goal is to make a methodological contribution to facilitate students' independent learning in acquiring their professional competences within the framework of the European ECTS credits. This material is specific for the course Teaching the Fine Arts I, a core course in the five teacher training diploma programmes. Most of the students in these programmes have no background in artist training, so the syllabus has been organised to reinforce the knowledge that is regarded as essential. To this end, it has included the transmission theoretical concepts, practical exercises performed within a workshop, and the development of basic contents in order to apply this material in the classroom. Therefore, we had to update the teaching material in a digital format would make possible a new sort of dialogue with the images and offer students an interactive dimension to facilitate independent learning and teamwork, balance the differences in credits among the different diploma programmes and facilitate personalised attention in overly large groups.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Capítol de llibre
Matèria: Treball autònom ; No presencial ; Recursos virtuals
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 173-182, ISBN 978-84-490-2577-8



Català
10 p, 80.6 KB

Español
10 p, 1.2 MB

English
10 p, 93.9 KB

Videos amb fragments dels DVD
1.8 KB

Videos amb fragments dels DVD
1.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-14, darrera modificació el 2023-02-02



   Favorit i Compartir