Ciències

Ciències 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
6 p, 1.8 MB Principi d'Arquímedes : tres variants experimentals / Pagès i Segarra, Xavier ; Benavent i Jarque, Marian ; Pagès i Artola, Blanca
Presentem experimentalment el Principi d'Arquímedes en tres variants per realitzar a 4t d'ESO. En primer lloc utilitzant una balança de laboratori, en segon lloc amb una balança hidrostàtica i per últim amb el dinamòmetre. [...]
2010 - 10.5565/rev/ciencies.175
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 2-7  
2.
5 p, 259.1 KB Peròxid d'hidrogen, catalasa i cinètica química / Corominas Viñas, Josep (Escola Pia de Sitges. Departament de Ciències)
L'enzim catalasa està present en molts vegetals. Amb ell és fàcil de fer diversos experiments que permetin estudiar com actua i controlar els factors que regulen la cinètica d'una reacció catalitzada.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.176
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 8-12  
3.
6 p, 340.2 KB Utilització d'applets en l'obtenció i estudi de les corbes de valoració àcid-base / Hernández Santadaría, José Ángel
La utilització d'applets Java permet generar de manera ràpida i senzilla els gràfics i les dades més rellevants d'una gran varietat de valoracions àcid-base. En l'activitat que descrivim a continuació l'alumnat fa servir applets per obtenir les corbes de diverses valoracions i després realitza l'anàlisi i interpretació dels resultats amb la guia d'un qüestionari.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.177
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 13-18  
4.
5 p, 452.1 KB Aprofundint en el concepte de transferència d'energia a través de la lectura d'un text / Oliveras Prat, Begonya (IES Menéndez y Pelayo (Barcelona)) ; Sanmartí, Neus (IES Menéndez y Pelayo (Barcelona))
En aquest article es mostra el desenvolupament d'una activitat, realitzada a 2n d'ESO per treballar el concepte de transferència d'energia a través de la lectura d'un text aparegut en un mitjà no científic, tot desenvolupant diferents competències bàsiques. [...]
2010 - 10.5565/rev/ciencies.178
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 19-23  
5.
5 p, 203.1 KB La tutoria entre alumnes d'edats diferents a l'aula de ciències / Civil Sirera, Regina
L'article descriu una activitat de l'àmbit de les ciències experimentals realitzada a l'Escola Sadako de Barcelona amb alumnat del 2n cicle d'ESO i Primària. S'exposen els objectius, aspectes organitzatius i beneficis de l'experiència compartida al laboratori en què els nois i les noies de Secundària, com a tutors, ajuden els seus companys més petits.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.179
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 24-28  
6.
5 p, 96.0 KB Didàctica de la seguretat / Merino Calvet, Maria Antònia
La seguretat en el laboratori passa perquè els alumnes coneguin les normes de seguretat i la forma correcta d'utilització dels instruments i gestió dels residus.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.180
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 29-33  
7.
5 p, 272.3 KB El projecte Materials Science : disseny, implementació i validació d'unitats didàctiques sobre propietats dels materials establint vincles entre recerca i docència / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta una seqüència didàctica sobre propietats acústiques dels materials, resultat del projecte d'innovació i recerca Materials Science. Es detalla el procés de disseny de la seqüència didàctica, portat a terme per un grup de professors de secundària i d'investigadors en Didàctica de les Ciències.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.181
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 34-38  
8.
4 p, 173.7 KB Quin temps, aquest hivern! / Llebot, Josep Enric, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Aliberas Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
Aquest hivern no ha estat com els altres: hem tingut pluja durant molts dies. Això vol dir que s'ha aturat el canvi climàtic? Que hem deixat enrere els hiverns amb poca pluja? Suposa la solució del problema de la sequera?.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.182
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 39-42  
9.
9.3 KB S'ha publicat
2010 - 10.5565/rev/ciencies.183
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 0-0  
10.
6.3 KB Suplement. Full d'exercicis : material de laboratori
2010 - 10.5565/rev/ciencies.184
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 0-0  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.