Ciències

Ciències 15 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
24.2 KB Notícies
2006
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 0-0  
2.
10.6 KB S'ha publicat
2006
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 0-0  
3.
8.3 KB Suplement. Cartells : les lleis de Newton
2006 - 10.5565/rev/ciencies.325
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 0-0  
4.
2 p, 274.2 KB Sumari
2006
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 1  
5.
5 p, 262.1 KB Cartografia d'arbres : iniciació a la botànica per a alumnes de primer d'ESO / Lacasa Millán, María Isabel ; Puig Casas, Roser
Es pretén despertar en els alumnes l'interès per l'estudi dels vegetals a partir de l'observació i classificació dels arbres que hi ha als patis i jardins de l'Institut. Es presenten activitats d'estudi morfològic de fulles, d'elaboració de dibuixos científics, d'utilització de claus dicotòmiques, d'interpretació de plànols, d'establiment de simbologies per representar espècies vegetals, d'elaboració de fitxes per a les diferents espècies, de confecció d'un mapa cartogràfic d'arbres, i d'altres, integrades dins del treball.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.312
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 2-6  
6.
3 p, 133.3 KB Construcció d'una font d'Heró amb material bàsic de laboratori / Martínez Espinet, Basili
Amb aquest muntatge, de funcionament sorprenent per a l'alumnat, podem visualitzar el canvi d'energia potencial a cinètica i de cinètica a potencial. També podem introduir i comentar els conceptes de pressió hidrostàtica i vasos comunicants que es treballen a hidrostàtica. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.313
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 7-9  
7.
4 p, 339.6 KB Venes i artèries : del model macroscòpic al microscòpic / Cabello, Montserrat (Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia) ; Domènech, Mariona (Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia)
La utilització de les TIC en les activitats de laboratori no només permet acostar, en temps real, els fenòmens naturals als alumnes, sinó que pot ajudar a construir els models biològics que hi al darrera d'aquells fenòmens. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.314
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 10-13  
8.
2 p, 16.9 KB Càlcul casolà de la velocitat del so / Bramon Planas, Albert
Es proposa un mètode senzill per determinar amb pocs mitjans la velocitat del so a l'aire.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.315
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 14-15  
9.
3 p, 237.2 KB Simulació d'experiments històrics a l'aula de noves tecnologies per a les ciències / Cortijo Pérez, Celsa
Aquesta experiència didàctica incorpora l'ús de la simulació per ordinador en la matèria de física de 4rt d'ESO fen servir el programa Interactive Physics. Es fa l'estudi de la caiguda lliure en el context històric que correspon a l'època de Galileu. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.316
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 16-18  
10.
2 p, 91.7 KB Construcció d'un elèctrode normal d'hidrogen / Corominas Viñas, Josep (Escola Pia de Sitges. Departament de Ciències)
Es tracta de muntar un dispositiu que equival a l'elèctrode normal d'hidrogen i utilitzar-lo per mesurar potencials estàndard de reducció referits a aquest elèctrode.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.317
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 19-20  
11.
4 p, 91.4 KB FisLab.net : un laboratori virtual de física / Casellas i Gispert, Tavi
Les noves tecnologies ofereixen moltes possibilitats per millorar l'ensenyament i l'aprenentatge de la física. Els applets, simulacions interactives dintre d'una pàgina web (www. fislab. net), en són una petita mostra i poden ser una gran ajuda pel professorat i, lògicament, per l'alumnat.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.318
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 21-24  
12.
4 p, 141.4 KB Utilitzant visualitzadors moleculars a Secundària / Fernández Hierro, Carmen
Actualment disposem de diversos programes per visualitzar i manipular estructures en tres dimensions. Hi ha una àmplia disponibilitat d'aquests models amb el format adequat per poder ser mostrats i manipulats en pàgines web o directament dins dels diferents pro-grames.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.319
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 25-28  
13.
5 p, 56.7 KB Diàleg socràtic a la classe de ciències / Aliberas Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
A classe utilitzem habitualment el diàleg amb l'alumnat com un dels mètodes habituals d'ensenyament. Aplicant-hi algunes tècniques pot esdevenir encara més útil.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.320
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 29-33  
14.
2 p, 38.1 KB El doctor Margalef, un dels pares de l'Ecologia moderna / Mir, Marina
Per als estudiosos de la Vida, el Dr. Margalef no és només una figura molt important, sinó extraordinària, perquè ha contribuït a l'avenç de la Ciència d'una manera molt notable i in-novadora alhora.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.321
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 34-35  
15.
4 p, 274.5 KB Helicobacter pylori : el bacteri inesperat / Luquín Fernández, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia)
Un descobriment sorprenent que ha relacionat els problemes gàstrics amb un bacteri va causar un impacte considerable en el món científic en el seu moment i ha proporcionat als seus descobridors el premi Nobel de Medicina del 2005.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.322
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 3 (2006) p. 36-39  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.