Ciències

Ciències 13 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
2 p, 238.3 KB Sumari
2006
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 2-6  
2.
5 p, 264.4 KB El cicle del paper : una proposta didàctica per aproximar-nos a la comprensió del problema dels residus / Castelltort i Valls, Alba (Ajuntament de Barcelona. Programa Agenda 21 Escolar) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'article exposa una experiència didàctica que pretén aprofundir en la comprensió de la problemàtica dels residus des de la perspectiva dels cicles. La proposta parteix de la in-terpretació del cicle del paper per ajudar l'alumnat a reflexionar i comprendre els perquès de la problemàtica del consum de paper i facilitar l'adquisició d'uns sabers que serveixin per explicar la problemàtica d'altres tipologies de residus. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.299
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 2-6  
3.
5 p, 271.4 KB Un motor dins d'una ampolla de refresc / Ametlla, Josep
Amb materials senzills es tracta de construir un motor de corrent continu dins d'una ampo-lla transparent que servirà de carcassa. Això permet visualitzar el funcionament de l'apa-rell i comprendre el funcionament de les seves parts principals (rotor, col·lector, etc. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.300
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 7-11  
4.
6 p, 115.5 KB Microones en un forn / Ramírez Castro, J. Lorenzo
Es tracta d'un seguit d'experiències molt vistoses per realitzar amb un forn de microones domèstic. Ajuden a entendre què són les microones, com escalfen, per què no escalfen igual totes les substàncies, què passa quan es fica un metall a dins del microones, per què es veu tan malament a través de les seves portes, etc. [...]
2005 - 10.5565/rev/ciencies.301
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2005) p. 12-17  
5.
5 p, 325.8 KB Què vol dir dissolució tampó? / Tortosa Moreno, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El pH de l'aigua d'un aquari té un valor que s'ha de mantenir constant. És fàcil imaginar-se què passaria en cas contrari. El mateix podem dir del plasma sanguini, de la suor, de l'orina, dels xampús, d'una loció infantil i d'un gran reguitzell de líquids. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.302
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 18-22  
6.
4 p, 421.7 KB Recursos de ciències al portal edu365.com / Abad Roses, M. Lluïsa
El portal educatiu edu365. com ofereix a la comunitat educativa recursos que potencien l'autoaprenentatge i afavoreixen el treball col·laboratiu. Es tracta d'una bona col·lecció de materials instructius, accés a enciclopèdies i diaris per a estudiants, espai a la xarxa per publicar treballs, canals de comunicació com el servei de consultoria, el correu electrònic i els xats i la possibilitat de formar grups de treball virtuals a través d'educampus.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.303
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 23-26  
7.
5 p, 251.9 KB Apropar els estudiants de Secundària al món de la Química / Torra, Imma ; Grau, M. Dolors
Es presenta l'experiència realitzada, durant diverses edicions, a l'Escola Politècnica Supe-rior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), corresponent a dues activitats: L'exposició "On és la Química?" i el taller "Què és l'en-ginyeria química?" dirigides a estudiants de secundària.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.304
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 27-31  
8.
6 p, 340.1 KB Pensar i veure el món a través del concepte de cicle / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Cal reivindicar l'interès de treballar el concepte "cicle" a les diferents etapes educatives (infantil, primària, secundària), presentant algunes experiències, dificultats i reflexions en-torn a alguns dels cicles que es treballen a l'ensenyament obligatori, especialment el de l'aigua.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.305
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 32-37  
9.
3 p, 213.9 KB Un nou homínid a Catalunya : pierolapithecus catalanicus / Subirà, M. Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
El descobriment als Hostalets de Pierola d'un avantpassat dels grans simis i dels humans, ha ajudat a precisar alguns aspectes de l'evolució de l'home durant el miocè.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.306
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 38-40  
10.
4 p, 215.3 KB La llum, vista a través de l'electrodinàmica quàntica / Corbalán, R. (Ramón) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
El premi Nobel de física del 2005 es va concedir a tres investigadors en el camp de l'òptica quàntica. És sorprenent el que actualment s'arriba a fer amb la llum, treballant en l'àmbit de l'electrodinàmica quàntica.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.307
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 41-44  
11.
39.9 KB Notícies
Amb la col·laboració de l'Associació de Professors de Física i Química de Catalunya.
2006
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 45-49  
12.
10.3 KB S'ha publicat
2006 - 10.5565/rev/ciencies.309
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 50-50  
13.
33 p, 748.9 KB Presentació PPT : hi ha canvi climàtic?
2006 - 10.5565/rev/ciencies.310
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 51-51  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.