Treballs d'arqueologia

Treballs d'arqueologia 17 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
1 p, 32.3 KB Coberta
2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) p. 0-0  
2.
14 p, 119.9 KB Índex
2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) p. 0-0  
3.
4 p, 52.5 KB De la investigación a la educación y viceversa / González Marcén, Paloma (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria)
2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) p. 1-4  
4.
9 p, 39.0 KB Du patrimoine local aux classes européennes du patrimoine / Grappin, Serge
Les "Classes Europees del Patrimoni" són una experiència pedagògica nascuda l'any 1982, inclosa com a projecte educatiu del Consell d'Europa, amb la idea de permetre als joves descobrir les riqueses del seu entorn, els testimonis històrics i artístics que s'hi han desenvolupat i la vida que l'anima en el present. [...]
Las «Clases Europeas del Patrimonio» son una experiencia pedagógica nacida el año 1982, incluida como proyecto educativo del Consejo de Europa, con la idea de permitir a los jóvenes descubrir las riquezas de su entorno, los testimonios históricos y artísticos que se han desarrollado y la vida que lo anima en el presente. [...]
The «Classes on European Heritage» are an educational experience initiated in 1982. Included as an educational project of the Council of Europe, they aim to make available to young people the richness of its immediate environment, their historical and artistical elements and their actual present life. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 6-13  
5.
27 p, 2.9 MB Els primers pàgesos. Un projecte educatiu en el marc de la Unió Europea / Bardavio i Novi, Antoni ; Gatell Arimont, Cristina
Al llarg dels cursos 97/98, 98/99 i 99/00 va portar-se a terme el Projecte Educatiu Europeu titolat "Patrimoni Arqueològic per a Joves Europeus: els Primers Agricultors a Europa", sota la coordinació de l'IES Sant Quirze de Sant Quirze del Vallès i l'IES La Romànica de Barberà del Vallès (Catalunya). [...]
A lo largo de los cursos 97/98, 98/99 y 99/00 se llevó a cabo el Proyecto Educativo Europeo titulado «Patrimonio Arqueológico para jóvenes europeos: los primeros agricultores en Europa», coordinado por el I. [...]
Between 1997 and 2000, the European Education Project «Archaeological Heritage for the European Youth: the First Farmers» was carried on. The coordinator schools were the I. E. S. Sant Quirze (Sant Quirze del Vallès) and the I. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 13-39  
6.
24 p, 2.7 MB Un dia en la vida dels Íbers / CEIP Santa Creu de Calafell
El coneixement de les societats del passat a partir del treball escolar basat en l'aprofitament de les restes patrimonials locals, és el punt de sortida de l'experiència desenvolupada en el CEIP Santa Creu de Calafell (Calafell, Tarragona). [...]
El conocimiento de las sociedades del pasado a partir del trabajo escolar basado en el aporvechamiento de los restos patrimoniales locales es el punto de partida de la experiencia desarrollada en el CEIP Santa Creu de Calafell (Calafell, Tarragona). [...]
The starting point of the experience developed by the primary school CEIP Santa Creu de Calafell (Calafell, Tarragona) consists in learning about past societies by means of a set of activities related to local archaeological heritage. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 41-62  
7.
15 p, 2.8 MB Sui sentieri dell'arte rupestre : esperienze didattiche di archeologia rupestre condotte con classi "metropolitane"di scuola elementare e media inferiore / Arca, Andrea
El projecte aquí exposat ha estat desenvolupat amb alumnes de l'escola elemental i mitja inferior de la zona metropolitana de Torí i Gènova, sota la direcció didàctica del Gruppo Ricerche Cultura Montana i de la Cooperativa Archeologica Le Orme dell'Uomo. [...]
El proyecto que se expone aquí se ha desarrollado con alumnado de la escuela elemental y media inferior de la zona metropolitana de Turín y Génova, bajo la dirección didáctica del Gruppo Ricerche Cultura Montana y de la Cooperativa Archeologica Le Orme dell'Uomo. [...]
The project presented here has been developed with pupils of Primary and of the first levels of Secondary schools from the metropolitan area of Torino and Geneva, under the educational supervision of the Gruppo Ricerche Cultura Montana and the Cooperativa Archeologica Le Orme dell'Uomo. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 63-76  
8.
16 p, 252.9 KB Las propuestas educativas en los yacimientos de la Sierra de Atapuerca (Burgos) / Moreno Lara, Victoria
La dimensión social de Atapuerca se ha generado tanto por los espectaculares hallazgos realizados en el campo de la Arqueología y Paleontología humana como por la política de difusión que está llevando a cabo el equipo investigador de los yacimientos. [...]
La dimensió social d'Atapuerca s'ha generat tant per les espectaculars troballes realitzades en el camp de l'Arqueologia i la Paleontologia humana com per la política de difusió que està portant a terme l'equip investigador dels jaciments. [...]
The social dimension of Atapuerca results from its important archaeological and human palaeontological finds and from its dissemination policy. The arrival of visitors attracted by publicity contrasts with the almost absence of presentation infrastructures of the archaeological sites. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 77-90  
9.
26 p, 1.9 MB Las escuelas taller y la formación de profesionales en torno a la arqueología / Rascón Marqués, Sebastián ; Sánchez, Ana Lucía
En las páginas siguientes se expone la experiencia desarrollada en Alcalá de Henares desde 1986 hasta la actualidad en torno a la recuperación del Patrimonio Arqueológico y, al mismo tiempo, a la formación relacionada con las diversas disciplinas relacionadas con él. [...]
2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 91-115  
10.
15 p, 59.1 KB Escola Profissional de Arqueologia (1990-2000) : experiência a conciliar formação, investigação e conservação preventiva numa escola pública / Tavares Dies, Lino
L'any 1990 va ser creada l'Escola Professional d'Arqueologia, escola pública amb perspectiva nacional, procurant respondre a les necessitats del país, avaluades a partir de l'experiència de les dècades dels 70 i 80, desenvolupant el paper de les associacions institucionals. [...]
En 1990 fue creada la Escuela Profesional de Arqueología, escuela pública con perspectiva nacional, procurando responder a las necesidades del país, evaluadas a partir de la experiencia de las décadas de los 70 y los 80, desarrollando un papel de asociaciones institucionales. [...]
In 1990 the Professional School of Archaeology was created in Portugal. This state school, with a national scope, intends to fulfill the needs of the country, as evaluated from the experience of the previous decades, and develope a role as an associative institution. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 116-130  
11.
11 p, 47.5 KB Reflexions entorn l'escola taller de les mines prehistòriques de Gavà / Blasco, Mònica ; Borrell, Mònica (Museu de Gavà)
En aquest escrit s'analitza, amb la perspectiva de vora deu anys, l'escola taller de les Mines Prehistòriques de Gavà, una experiència adreçada a la formació d'auxiliars d'excavació arqueològica i de difusió del patrimoni les realitzacions de la qual van contribuir de forma important a fer visitable un dels conjunts arqueològics més singulars del país i afavoriren l'avanç del coneixement científic i la definició d'un programa de difusió per al jaciment. [...]
En este escrito se analiza, con la perspectiva de casi diez años, la escuela taller de las Minas Prehistóricas de Gavá, una experiencia dirigida a la formación de auxiliares de excavación arqueológica y de difusión del patrimonio, cuyas realizaciones contrtibuyeron en gran medida a hacer visitable uno de los conjuntos arqueológicos más singulares del país y que favorecieron el avance en el conocimiento científico y la definición de un programa de difusión para el yacimiento. [...]
In this text the almost ten year-old experience of the "Escola Taller de les Mines Prehistòriques" of Gavà is analysed. This project was aimed at the training of assistants for archaeological excavations and for heritage presentation. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 131-143  
12.
23 p, 87.3 KB Archeology in education in the U.K. 2000 / Fleming, Neil M.
2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 144-166  
13.
9 p, 39.0 KB University education in archaeology in Britain : an overview / Collis, John R.
In Britain Archaeology is recognised as an independent academic subject, with a higher level of funding than Arts subjects. There are three levels of degree, the Bachelor, traditionally the entry point into the profession, the Taught Masters (increasingly the entry level), and the PhD. [...]
En el Reino Unido la arqueología está reconocida como una materia académica independiente, con un nivel de subvención mayor que las materias artísticas. Existen tres tipos de titulación, el Bachelor, que ha constituido tradicionalmente la vía de acceso a la profesión, los Taught Masters (que se está conviertiendo de forma creciente en la titulación de acceso profesional), y el Doctorado. [...]
Al Regne Unit l'arqueologia està reconeguda com una matèria acadèmica independent amb un grau de subvenció més gran que les matèries artístiques. Existeixen tres tipus de titulació, el Bachelor, que ha constituit tradicionalment la via d'accés a la professió, els Taught Masters (que s'estan convertint de forma creixent en la titulació d'accés professional) i el Doctorat. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 167-175  
14.
29 p, 2.6 MB La Formación de postgrado en arqueología y gestión del patrimonio : La experiencia del Laboratorio de Arqueología y Formas Culturales / Criado Boado, Felipe ; Bóveda López, Mª del Mar
En aquest treball es revisa la importància de la formació de postgrau i de les seves possibilitats per complertar les insuficiències de l'ensenyament reglat en temes d'Arqueologia i Patrimoni Cultural. [...]
En el presente trabajo se revisa la importancia de la formación de Postgrado y las posibilidades de la misma para completar las insuficiencias de la enseñanza reglada en temas de Arqueología y Patrimonio Cultural. [...]
In this paper we discuss the importance of the postgraduate training and its importance for completing the insufficiences of the degree studies in archaeology and cultural heritage issues. In contrast to these last ones and specially in Spain, where there do not exist any official degree studies on archaeology (although some recent experiences), postgraduate training offers different possibilities for developing specialization and professional training courses and also courses for continuos education. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 176-204  
15.
13 p, 54.3 KB La formación inicial del profesorado para la enseñanza del patrimonio histórico y de la historia / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La formació del professorat per a l'ensenyament del patrimoni històric i de la història és objecte d'atenció preferent en molts països del nostre entorn malgrat que no existeix un volum considerable de recerca sobre el tema. [...]
La formación del profesorado para la enseñanza del patrimonio histórico y de la historia es objeto de atención preferente en muchos países de nuestro entorno aún a pesar de que no existe mucha investigación al respecto. [...]
The training of teachers in relation to historical heritage and history is given preferential attention in many countries, although there is not a significant amount of research on this topic. In this paper, I present some ideas about the identity of the teachers of history and about the contents of their professional training.

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 205-217  
16.
3 p, 15.9 KB El graduat superior en arqueologia de la Universitat Rovira i Virgili / Escolà Tuset, Josep M.
2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 218-220  
17.
10 p, 42.8 KB Consideracions sobre la presentació del cas de Puig Castellar com a exemple per aquestes jornades / Sagués, Ramón (Museu Torre-Balldovina)
2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 221-230  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.