Resultats globals: 98 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 68 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 18 registres trobats
Materials acadèmics, 6 registres trobats
Articles 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 114.2 KB En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències.
In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)  
2.
8 p, 416.8 KB Una avaluació sense qualificacions al batxillerat : una estratègia per potenciar la regulació dels aprenentatges / Rull Pallares, Jordi (Jesuïtes Sant Gervasi) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article s'exposa i analitza l'experiència realitzada durant un curs de 2n de batxillerat de la matèria de química on es van eliminar les qualificacions durant el procés d'aprenentatge per tal de promoure una avaluació que potenciï l'autoregulació de l'alumnat, incrementi la motivació per aprendre i promogui un autoconcepte positiu dels estudiants, amb la finalitat no només de millorar els resultats acadèmics sinó també de canviar la concepció que tenen els alumnes sobre què significa aprendre i com s'aprèn millor.
This article presents and analyses the experience carried out during a 2nd year high school chemistry subject where grades were eliminated during the learning process in order to promote an assessment that enhances the self-regulation of the students, increase motivation to learn and promote a positive self-concept of students, with the aim not only of improving academic results but also of changing the conception that students have about what it means to learn and how best to learn.
En este artículo se expone y analiza la experiencia realizada durante un curso de 2º de bachillerato de la materia de química donde se eliminaron las calificaciones durante el proceso de aprendizaje con tal de promover una evaluación que potencie la autorregulación del alumnado, incremente la motivación para aprender y promueva un autoconcepto positivo de los estudiantes, con la finalidad no sólo de mejorar los resultados académicos sino también de cambiar la concepción que tiene el alumnado sobre qué significa aprender y como se aprende mejor.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.484
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 46-53 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
14 p, 1.2 MB Mapes de progressió per educar a favor d'una nova cultura de l'aigua / Castelltort i Valls, Alba (Institut ca n'Oriac) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'emergència climàtica ja té uns efectes importants sobre els recursos hídrics del nostre territori fet que es fa urgent i necessari educar a favor d'una nova cultura ambiental de l'aigua. L'article presenta tres mapes de progressió que poden ajudar a professorat i educadors/es ambientals a organitzar situacions d'ensenyament-aprenentatge que promouen un aprenentatge més profund. [...]
The climate emergency is already having significant effects on the water resources of our territory, which makes it urgent and necessary to educate in favor of a new environmental water culture. The article presents three progression maps that can help teachers and environmental educators organize teaching-learning situations that promote deeper learning. [...]
La emergencia climática ya tiene unos efectos importantes sobre los recursos hídricos de nuestro territorio, hecho que se hace urgente y necesario educar a favor de una nueva cultura ambiental del agua. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.487
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 32-45 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
4.
16 p, 264.9 KB Trabajos de indagación de los alumnos : instrumentos de evaluación e identificación de dificultades / Ferrés Gurt, Concepció (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El objetivo de esta investigación es identificar las capacidades y dificultades que muestran los bachilleres (18 años) en la competencia de indagación. Para analizar las características de la competencia de indagación se ha diseñado un instrumento de evaluación, el NPTAI, inspirado en las rubricas del Practical Test Assessment Inventory propuesto por Tamir, Nussinovitz y Friedler. [...]
The aim of this research is to identify the capacities and difficulties shown by bachelors (aged 18) in the inquiry competence. In order to analyse the characteristics of inquiry competence, an assessment tool, NPTAI, has been designed on the basis of the Practical Test Assessment Inventory proposed by Tamir, Nussinovitz y Fridler. [...]

Editorial UCA, 2015
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 12 Núm. 1 (2015) , p. 22-37  
5.
6 p, 58.9 KB La formació inicial del professorat que ha d'ensenyar química en el moment actual / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Els canvis en l'estructura del sistema educatiu i en els continguts a ensenyar exigeixen un canvi en profunditat de la formació del professorat que ha d'ensenyar química i ciències als joves. En aquest article s'analitzen les característiques d'aquests canvis i les consegüents noves necessitats de formació.
Alterations in the structure of the educational system and course contents demand profound changes in the education of those who will teach chemistry and science to young people. This paper analyses these shifts and the implications for teacher training.

2002
Revista de la Societat Catalana de Química, Num. 3 (2002) , p. 69-74  
6.
18 p, 202.3 KB Enseñar a enseñar Ciencias en Secundaria : un reto muy complejo / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo analiza el proyecto de CCP (Curso de Cualificación Pedagógica) para la formación inicial del profesorado de secundaria en el área de Ciencias de la Naturaleza, que se está aplicando en la Universidad Autónoma de Barcelona (curso 1999-2000). [...]
This paper analyses the CCP project (Master in Pedagogic Qualification) for the initial training of secondary school teachers in science education which is currently implemented at the Universitat Autònoma de Barcelona (course 1999-2000). [...]

2001
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 40, Núm. 15.1 (Abril 2001) , p. 31-48  
7.
4 p, 251.3 KB Modelo de prácticas profesionales en el área de didáctica de las matemáticas y de las ciencias experimentales / Barba Uriach, David, 1948- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fortuny, Josep M.. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
La comunicación presenta la experiencia que se lleva a cabo en la EUFP 'Sant Cugat' con los alumnos de 3º de Magisterio de la especialidad de Ciencias. Experiencia que se encuentra en fase de evolución. [...]
This paper explains a experience that the teacher's School of Science 'St Cugat' is doing. Now this experience is at evaluation phase. It is a model of professional practice, included en the subject of Didactics, that pretends a change of methodology that leads the students to think about there professional future.

1988
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 2 Núm. 2.2 (Agosto 1988) , p. 367-370  
8.
15 p, 5.2 MB Un nuevo marco para orientar respuestas a las dinámicas sociales : el paradigma de la complejidad / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tomás, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se plantea el paradigma de la complejidad como un marco orientador que posibilita comprender y posicionarse participativamente en el mundo actual. En primer lugar, dado que la transversalidad y la corriente de "Ciencia, Tecnología y Sociedad", constituyen propuestas en esta dirección, se analizan sus características principales diferenciándolas de las que aporta el paradigma de la complejidad. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 5-19  
9.
13 p, 234.6 KB Investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias : ¿Para qué? ¿Cómo? / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se pretende contribuir a responder a las preguntas de para qué y cómo investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias. Para ello se reflexiona alrededor de la investigación realizada por una de las autoras del escrito que culminó en la lectura de su tesis doctoral. [...]
This article aims to contribute to answering the questions of why and how research in the field of Science Teaching. To do so, the article reflects on the research by an author's writing that culminated in the reading of her doctoral thesis. [...]
Cet article vise à contribuer à répondre aux questions pourquoi et comment faire une recherche dans le domaine de l'enseignement des sciences. Cela reflète une recherche par écrit d'une des auteurs qui a terminé avec la lecture de sa thèse de doctorat. [...]

2009
Investigación en la escuela, Núm. 69 (2009) , p. 31-43  
10.
10 p, 3.1 MB Reflexiones en torno a un modelo de ciencia escolar / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Desde el ámbito de la didáctica de las ciencias se analizan las finalidades de la enseñanza de las ciencias, los modelos de ciencia existentes, la relación entre el conocimiento cotidiano y el científico, así como el problema de qué ciencia conviene enseñar en la educación obligatoria, considerando si el referente debe ser la ciencia mecanicista o la ciencia compleja.
1997
Investigación en la escuela, Núm. 32 (1997) , p. 51-62  

Articles : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa Castro, Carlos Emilio (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

2.
30 p, 1.7 MB Reading to Learn and to Develop Critical Thinking and the Learning of Science / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
3.
4 p, 81.2 KB Un Practicum per a la formació de mestres innovadors, reflexius i crítics / Casas i Vilalta, Montserrat coord. ; Creus Solà, Teresa ; Valls, Carme ; Bosch Mestres, Dolors ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Camps, Anna ; Font, Raquel ; López del Castillo, Lluís ; Prat Grau, Maria ; Ribas Seix, Teresa ; Sanmartí, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquesta comunicació es presenta una experiència feta amb alumnes de formació inicial de magisteri que es troben ja en el tercer curs. Especialitat Educació Primària. Es pretén dissenyar un model que faciliti la formació de mestres reflexius i decidits per una metodologia innovadora. [...]
2004
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1es : 2004  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
19 p, 901.7 KB Llegir per aprendre i per desenvolupar el pensament crític : una reflexió des de l'aprenentatge de les ciències / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oliveras, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua, 2011, p. 71-89  
2.
15 p, 1.1 MB Qué sabemos de la importancia del valor del error y de su gestión para el aprendizaje / Sanmartí i Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Madrid : Fundación Lilly; FECYT, 2020
Enseñando ciencia con ciencia, 2020, p. 24-38  
3.
232 p, 5.1 MB Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua / Escobar Urmeneta, Cristina, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Nussbaum, Luci, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Cenoz, Jasone ; Pekarek-Doheler, Simona ; Gajo, Laurent ; Sanmartí, Neus ; Oliveras, Begonya ; Moore de Luca, Emilee ; Dalton-Puffer, Christiane ; Whittaker, Rachel ; Llinares, Ana ; Cots, Josep-Maria ; Clemente, Mercè ; Arnau, Joaquim ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (1a : 2009 : Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Catalunya)
El present volum recull una selecció de conferències de ponents convidats a les trobades sobre semiimmersió i al congrés internacional TRI-CLIL, sobre aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE), organitzades pels equips CLIL-SI/GREIP a la Universitat Autònoma de Barcelona, des de l'any 2007 al 2011. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Documents de recerca 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
220 p, 5.1 MB Aprendre amb la natura : avaluació d'un programa d'educació ambiental en un espai natural protegit / Alves, Isabel Maria da Silva Cruz ; Sanmartí, Neus, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta recerca es presenten els resultats d'un estudi longitudinal que analitza qualitativament l'aplicació d'un programa d'educació ambiental per a primer cicle de l'Ensenyament Secundari Obligatori en un espai natural protegit durant 24 cursos (1988-1989 a 2011-2012). [...]
This research presents the results of a long-term​ study. It ​qualitatively analyses the implementation​ of an environmental education program for the first cycle of Compulsory Secondary Education in a protected natural area during 24 courses (1988- 1989 to 2011/12). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
2.
188 p, 5.6 MB Enseñanza en educación superior: una aproximación a la evolución de la innovación en la enseñanza de disciplinas científicas, con énfasis en el uso de TIC en ambientes de aprendizaje / Toro Pérez, Gloria Patricia ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El presente trabajo de investigación tiene como finalidad caracterizar las innovaciones didácticas en la enseñanza de las disciplinas científicas en la universidad, así como analizar su evolución haciendo especial hincapié en aquellas que utilizan diferentes instrumentos y programas TIC. [...]
This research aims to characterize didactic teaching innovations in higher education scientific disciplines, and analyze its evolution focusing on those that use different tools and ICT programs. This study was developed through a cross-sectional analysis of about 500 experiences of educative innovation showed on academic events (seminars, congresses, conferences, etc. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
305 p, 9.4 MB Educar a favor d'una nova cultura ambiental de l'aigua / Castelltort i Valls, Alba ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral és un estudi de casos que té per objectiu identificar i analitzar les condicions i les activitats que contribueixen a la formació d'una nova cultura ambiental de l'aigua en l'alumnat de l'Educació Primària (EP) i en els estudiants del Grau d'Educació Primària (GEP). [...]
This doctoral thesis is a study of cases that has for objective identify and analyze the conditions and the activities that contribute to the formation of a new environmental water culture in the primary education schools and also in the university (Primary Education Degree). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
321 p, 4.8 MB Contribucions de la contextualització de l'aprenentatge i la transferència del coneixement a l'educació química competencial / Marchán Carvajal, Iván ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi Contribucions de la contextualització de l'aprenentatge i la transferència del coneixement a l'educació química competencial té la finalitat de caracteritzar les metodologies que utilitzen contextos per aprendre química i com aquestes poden contribuir a la capacitat de transferir el coneixement químic de l'alumnat. [...]
The main objective of the thesis Contributions of context-based learning and knowledge transfer to competency-based chemical education is to characterize those methods that use context for learning chemistry and how this methods can contribute to student's capability of transferring chemical knowledge. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
365 p, 5.7 MB Característiques d'una pràctica docent i la seva influència en el desenvolupament de la competència científica / Sardà i Jorge, Anna ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral contribueix a aportar evidències sobre com l'aplicació d'unes determinades estratègies didàctiques, que conformen una pràctica docent, possibiliten a mig termini una millora del nivell de la competència científica de l'alumnat. [...]
This doctoral thesis provides evidence on how the application of certain didactic strategies, which conform a teaching practice, allow an improvement of the students' level of scientific competence in the medium term. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
6.
182 p, 1.0 MB La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors / Oliveras Prat, Begonya ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors estudia les dificultats que té l'alumnat per analitzar críticament la informació que llegeix i com, a través del disseny d'activitats de lectura i la seva implementació a la classe de ciències, l'alumnat pot millorar en aquesta tasca. [...]
The thesis Critical Reading in the Science Classroom: proposals, problems and reader profiles studies the problems encountered by students when critically analysing the information they read and how, through the design of reading activities and their implementation in the science classroom, students can improve in this task. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7.
348 p, 3.6 MB Anàlisi del desenvolupament d'un procés d'innovació sobre l'enfocament didàctic d'un museu de ciència / Soler Artiga, Marta ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
L'elaboració d'un enfocament didàctic complex per a museus, així com la descripció i l'anàlisi del procés d'innovació seguit per conceptualitzar-lo i caracteritzar-lo, serà el punt central d'aquesta recerca. [...]
The development of a complex museum didactic and the description and analysis of the innovation process followed to conceptualize it and characterize it, is the focus of this research. This innovation process is guided by a theoretical framework, we analyze why the process from the three blocks that stands out as important to structure implement strategies that encourage innovation process in an educational museum science: thinking (conceptual) to the methodological (framework) and communicate (communication background). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
8.
340 p, 3.6 MB Visión del profesorado sobre la implementación de una nueva asignatura : ciencias para el mundo contemporáneo / Pipitone, María Carolina ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En esta tesis doctoral se realiza un análisis de la visión del profesorado en relación a la implementación de la asignatura Ciencias para el mundo contemporáneo. El objetivo es la caracterización de ésta nueva asignatura, realizada a partir del establecimiento de conexiones y desconexiones entre el Currículo Potencial y el Currículo Implementado. [...]
This doctoral dissertation analyses teachers' perceptions regarding implementation of the new subject Ciencias para el mundo contemporáneo (Science for the Contemporary World). The goal is to characterize this new subject by establishing connections and disconnections between the Potential Curriculum and the Implemented Curriculum. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
9.
381 p, 5.7 MB Anàlisi del procés de realització i tutorització dels treballs d'investigació a secundària : propostes didàctiques per millorar la competència en recerca de l'alumnat / Menoyo Díaz, María del Pilar ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El present treball tracta de mostrar, descriure i analitzar aspectes que el professorat hauríem de tenir present en ensenyar l'alumnat de secundària a aplicar processos d'investigació, des de com comptar amb la seva motivació per iniciar un treball de recerca fins arribar a la comunicació pública dels resultats obtinguts. [...]
The aim of this research is to show, describe and analyse aspects that teachers should take into consideration when teaching secondary students about carrying out research processes. This process starts with motivating them in order to start a research and ends with the public communication of their research's results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013
2 documents
10.
125 p, 3.8 MB Anàlisi de les interaccions verbals en un treball pràctic amb un model analògic d'una conca hidrogeològica / Nebot, Maria-Roser ; Sanmartí, Neus, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2010  

Documents de recerca : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 6 registres trobats  
1.
6 p, 115.0 KB Disseny i Avaluació de l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i les Matemàtiques en Context [45013] / Marquez Bargallo, Concepcio ; Sanmartí Puig, Neus ; Gamboa Rojas, Genaro ; Grimalt Alvaro, Carme ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
2.
7 p, 117.4 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Marquez Bargallo, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; Gamboa Rojas, Genaro ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
3.
7 p, 117.6 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Márquez Bargalló, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; De Gamboa, Genaro ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Domènech Casal, Jordi ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
4.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Márquez Bargalló, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; De Gamboa, Genaro ; Domènech Casal, Jordi ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
5.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Sanmartí Puig, Neus ; Sala Sebastià, Gemma ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
6.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso, Digna ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracín Gordo, Lluís ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documents

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Sanmarti, N.
75 Sanmarti, Neus
1 Sanmartí, N.
19 Sanmartí, Neus,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.