1.
|
17 p, 344.8 KB |
What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review
/
Wang, Yuqian (Durham University. School of Education) ;
Newton, Douglas (Durham University. School of Education) ;
Moger, Pauline (Durham University. School of Education) ;
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Initial Teacher Education (ITE) Programmes comprise campus-based teaching sessions and school practice. This article carries out a systematic review from the context of Initial Teacher Education programmes in Higher Education, using the term 'nexus' to summarise the various ways research is integrated into campus-based teaching, and the various forms of research-informed teaching in school placement within ITE programmes. [...]
2023 - 10.1002/rev3.3405
Review of Education, Vol. 11,e.3405, Núm. 2 (2023) , p. 1-17
|
|
2.
|
21 p, 277.1 KB |
Editor's note : unveiling the pedagogical advantages of Linguistic Landscapes: insights from secondary school students, teachers, and field experts
/
Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This monograph extends an invitation for the continued exploration of Linguistic Landscape (LL) as a valuable instrument in secondary and higher education classrooms. The research presented here underscores the benefits of LL in both foreign language and global citizen education (GCE) settings. [...] Aquesta monografia convida a continuar explorant el paisatge lingüístic (PL) com a instrument valuós a les aules de secundària i educació superior. La recerca presentada aquí subratlla els avantatges del PL, tant en l'ensenyament de llengües estrangeres com en l'educació per a la ciutadania global (ECG). [...] Esta monografía extiende una invitación para continuar explorando el paisaje lingüístico (PL) como una herramienta valiosa en las aulas de educación secundaria y superior. La investigación presentada aquí resalta los beneficios del PL tanto en entornos de idiomas extranjeros como en entornos de Educación para la Ciudadanía Global (ECG). [...] Cette monographie invite à poursuivre l'exploration du paysage linguistique (PL) en tant qu'instrument précieux dans les classes d'enseignement secondaire et supérieur. Les études présentées ici soulignent les avantages du PL dans les contextes des langues étrangères et de l'ECM. [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1342
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1342 (Editors' Note)
|
|
3.
|
22 p, 363.0 KB |
A neoliberal and uneven landscape : the challenges and coping strategies of geography departments in the US educational system
/
Saff, Grant (Hofstra University) ;
Casellas, Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Los departamentos de geografía de los Estados Unidos se enfrentan a tiempos difíciles. En este artículo abordamos una doble cuestión. Primero, exploramos las dificultades académicas que enfrentan las universidades estadounidenses e identificamos algunas de las estrategias que han adoptado para superar estos desafíos. [...] Els departaments de geografia dels Estats Units s'enfronten a temps difícils. En aquest article abordem una doble qüestió. En primer lloc, explorem les dificultats acadèmiques que enfronten les universitats nordamericanes i identifiquem algunes de les estratègies que han adoptat per superar aquests reptes. [...] Geography Departments in the US are facing challenging times. In this article we address a twofold question. First, we explore the academic difficulties facing US universities and identify some of the coping strategies they have adopted to overcome these challenges. [...]
2023 - 10.2436/20.3002.01.244
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 96 (2023) , p. 131-152
|
|
4.
|
|
5.
|
21 p, 616.5 KB |
Aplicación de una secuencia didáctica basada en feedback entre iguales para el desarrollo de competencias
/
Martins Gironelli, Ludmila (Universitat de Barcelona) ;
Cano García, Elena (Universitat de Barcelona) ;
Ayuste González, Ana (Universitat de Barcelona)
En el presente artículo se explican los efectos de una intervención realizada para promover el desarrollo de competencias del estudiantado en el grado de Educación Social y, más concretamente, en la asignatura de Educación de Personas Adultas, mediante la realización de la biografía formativa de un aprendiz adulto, tarea iterativa que está sometida a un proceso de evaluación entre iguales. [...] A l'article s'hi expliquen els efectes d'una intervenció realitzada per promoure el desenvolupament de competències de l'estudiantat al grau d'Educació Social i, més concretament, a l'assignatura d'Educació de Persones Adultes, mitjançant la realització de la biografia formativa d'un aprenent adult, tasca iterativa sotmesa a un procés d'avaluació entre iguals. [...] This paper describes the results of an intervention to improve the development of skills in students studying for a degree in Social Education, and more specifically in the subject of Adult Education, by completing a learning biography of an adult learner, an iterative task that is subjected to a peer assessment process. [...]
2024 - 10.5565/rev/educar.1857
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 157-177 (Monográfico)
|
|
6.
|
36 p, 817.2 KB |
Exploring democracy beyond the state : students' union democracy in Chilean colleges
/
Cifuentes Gallegos, Daniel Fernando (Universidad Católica de Temuco (Xile)) ;
Disi Pavlic, Rodolfo (Universidad de Santiago de Chile)
Political scientists have studied state democracy for decades using sophisticated methods for conceptualization and measurement to evaluate the explanatory power of various theories. They have paid little attention, however, to democracy in nonstate political systems. [...] Durant dècades, els politòlegs han estudiat la democràcia estatal utilitzant mètodes sofisticats de conceptualització i mesurament per avaluar el poder explicatiu de diverses teories. No obstant això, han prestat poca atenció a la democràcia en sistemes polítics no estatals. [...] Durante décadas, los politólogos han estudiado la democracia estatal, utilizando métodos sofisticados de conceptualización y medición para evaluar el poder explicativo de varias teorías. Sin embargo, han prestado poca atención a la democracia en sistemas políticos no estatales. [...]
2024 - 10.5565/rev/papers.3114
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 1 (2024) , p. e3114 (Artículos)
|
|
7.
|
11 p, 478.0 KB |
Dialogic scientific gatherings with mothers and teachers from a primary school : raising awareness about the impact of gender and education research
/
Ruiz-Eugenio, Laura (Universitat de Barcelona) ;
Munte-Pascual, Ariadna (Universitat de Barcelona) ;
Khalfaoui, Andrea (University of Deusto) ;
Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Social science unveils new ways of engaging communities in science. However, it has not yet been analysed how dialogic scientific gatherings (DSGs), a community science action, involve communities to benefit from the research on two sustainable development goals: quality education and gender equality. [...]
2023 - 10.1057/s41599-023-02224-6
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10 Núm. 1 (2023) , p. 699
|
|
8.
|
10 p, 750.1 KB |
The REFUGE-ED Dialogic Co-Creation Process : working with and for REFUGE-ED children and minors
/
Sordè i Martí, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Ghani,Adnan Abdul ;
Almobarak,Bilal ;
Chiappelli,Tiziana ;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Hristova, Mina ;
Krasteva, Anna ;
Kjellberg, Fredrika ;
McQuillan, Katie ;
Nixon, Elizabeth ;
Qasemi, Misbah ;
Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Aiello-Cabrera, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Swords, Lorraine ;
Abdulrahman, Hend Talal ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Centre d'Estudis i de Recerca en Migracions
A growing body of literature suggests that involving end-users in intervention research, including design, implementation, and evaluation, is associated with numerous positive outcomes. These outcomes include improved intervention efficacy, sustainability, and psychological growth among collaborators. [...]
2023 - 10.1057/s41599-023-01967-6
Humanities and Social Sciences Communications, Vol.10 (2023) , art.463
|
|
9.
|
16 p, 208.9 KB |
Vernáculos educativos de Twitch : twitchers educadores para el aprendizaje
/
Godoy, Sender (Universidad de Huelva) ;
Contreras-Pulido, Paloma (Universidad Internacional de La Rioja)
Twitch se ha convertido en muy poco tiempo en una plataforma con un incontestable impacto en cuanto al número de usuarios y canales de transmisión de todo tipo. Esta apertura en los contenidos y su crecimiento exponencial, con 35 millones de visitantes diarios en 2023, hace relevante su estudio. [...] Twitch s'ha convertit en molt poc temps en una plataforma amb un incontestable impacte quant al nombre d'usuaris i canals de transmissió de tota mena. Aquesta obertura en els continguts i el seu creixement exponencial, amb 35 milions de visitants diaris el 2023, en fa rellevant l'estudi. [...] Within a remarkably short period of time, Twitch has become a platform with an unquestionable impact in terms of its number of users and streaming channels of all types. Its all-embracing content and exponential growth, with 35 million daily visitors in 2023, underlines the importance of studying it. [...]
2023 - 10.5565/rev/analisi.3653
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 131-145 (Articles)
2 documents
|
|
10.
|
20 p, 508.5 KB |
Profesores en TikTok : estrategias y recursos creativos para la divulgación y viralización de contenido. ¿Una evolución en la educación?
/
Sánchez-López, Iván (Universitat d'Alacant) ;
Roig-Vila, Rosabel (Universitat d'Alacant) ;
Manotas Salcedo, Edna (Universidad del Norte)
TikTok está experimentando un crecimiento exponencial, especialmente entre las generaciones más jóvenes. En el contexto educativo, algunos profesores están utilizando la plataforma para divulgar y viralizar publicaciones personales. [...] TikTok està experimentant un creixement exponencial, especialment entre les generacions més joves. En el context educatiu, alguns professors utilitzen la plataforma per divulgar i viralitzar publicacions personals. [...] TikTok is experiencing exponential growth, especially among the younger generation. In the educational context, teachers are using the platform to disseminate personal publications and make them go viral. [...]
2023 - 10.5565/rev/analisi.3634
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 93-112 (Articles)
2 documents
|
|