1.
|
30 p, 454.4 KB |
The Dichotomy Between a Proper Woman and a Rebel : Jo's Inner Discrepancies in Louisa May Alcott's Little Women
/
Perez Villares, Laia ;
Roig Mora, Arnau, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Published in 1868, Little Women is a well-known novel about four sisters trying to find their place in the world while getting to know themselves. Under this premise, the novel deals with femininity, social standards, gender roles, love, family, and marriage. [...] Publicada al 1868, Donetes es una coneguda novel·la sobre quatre germanes que intenten trobar el seu lloc al món mentre es coneixen a si mateixes. Sota aquesta premissa, la novel·la tracta la feminitat, els estàndards socials, els rols de gènere, l'amor, la família i el matrimoni. [...] Publicada en 1868, Mujercitas es una conocida novela sobre cuatro hermanas que intentan encontrar su lugar en el mundo mientras se conocen a si mismas. Ante esta premisa, la novela trata la feminidad, los estándares sociales, los roles de género, el amor, la familia y el matrimonio. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
|
|
2.
|
31 p, 875.4 KB |
The Struggle for Control : Power Dynamics amongst Women in Margaret Atwood's The Handmaid's Tale
/
Blàzquez Bonnín, Paula ;
Roig Mora, Arnau, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
The dystopian novel The Handmaid's Tale by Margaret Atwood in 1985 presents a futuristic dystopia set in a theocratic, patriarchal, and totalitarian society based on reproductive servitude where all women are presented in a subjugated position within the state of hierarchy. [...] La novela El cuento de la Criada de Margaret Atwood de 1985 presenta una distopía futurista ambientada en una sociedad teocrática, patriarcal y totalitaria basada en la servidumbre reproductiva, donde todas las mujeres se presentan en una posición subyugada dentro de un estado. [...] La novel·la El conte de la Serventa de Margaret Atwood de 1985 presenta una distopia futurista ambientada en una societat teocràtica, patriarcal i totalitària basada en la servitud reproductiva, on totes les dones es presenten en una posició subjugada dins d'un estat. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
31 p, 454.5 KB |
Patriarchal propaganda and manipulation in Dracula : in search of a new model of victorian femininity
/
Veny Planiol, Maria Magdalena ;
Owen, David, 1962-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Can Bram Stoker's Dracula be considered an item of patriarchal propaganda? What is the aim behind Mina Harker's manipulation in the novel? With regard to the first question, in this project I aim to approach Bram Stoker's Dracula as an element of patriarchal propaganda which presents a form of Victorian femininity that is in alignment with patriarchal values. [...] Podríem considerar Dràcula, de Bram Stoker, com un element de propaganda patriarcal? Quin és l'objectiu rere la manipulació de Mina Harker en la novel·la? Quant a la primera pregunta, en aquest projecte es pretén tractar Dràcula com un element de propaganda patriarcal el qual presenta una forma de feminitat victoriana en consonància amb valors patriarcals. [...] ¿Podríamos considerar Drácula, de Bram Stoker, como un elemento de propaganda patriarcal? ¿Cuál es el objetivo tras la manipulación de Mina Harker en la novela? Respecto a la primera pregunta, en este proyecto se pretende tractar Drácula como un elemento de propaganda patriarcal el cual presenta una forma de feminidad victoriana en consonancia con valores patriarcales. [...]
2020 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
6.
|
104 p, 14.2 MB |
Feminismo y LGTB+ en "Sailor Moon" : género e inclusión en un producto cultural japonés
/
Albaladejo Pérez, Marina ;
Lozano Méndez, Artur, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present treball ofereix una anàlisi de gènere i inclusió de l'obra Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) de Takeuchi Naoko. S'estudia aquest producte cultural japonès des d'una perspectiva feminista, partint de la hipòtesis que l'obra va ser subversiva dins del món del manga, anime, i del gènere mahō shōjo del shōjo manga, en introduir la presencia d'elements feministes, personatges del col·lectiu LGTB+ i una diversitat amorosa i familiar que es distancia dels patrons hegemònics. [...] El presente trabajo ofrece un análisis de género e inclusión de la obra Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) de Takeuchi Naoko. Se estudia este producto cultural japonés desde una perspectiva feminista, partiendo de la hipótesis que la obra fue subversiva dentro del mundo del manga, anime, y del género mahō shōjo del shōjo manga, al introducir la presencia de elementos feministas, personajes del colectivo LGTB+ y una diversidad amorosa y familiar que se distancia de los patrones hegemónicos. [...] This essay offers a gender and inclusion analysis of the work Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) by Takeuchi Naoko. This Japanese cultural product is studied from a feminist perspective, based on the hypothesis that the work was subversive within the world of manga, anime, and of the mahō shōjo genre of shōjo manga, introducing feminist elements, LGBT+ collective characters and a diversity in love and family roles that differs from the hegemonic patterns. [...]
2019 Estudis d'Àsia Oriental [0]
|
|
7.
|
31 p, 421.1 KB |
Changing Gender Representations in Cinema : femininity and masculinity in Disney's Moana
/
Castillo Rebollo, Lidia ;
Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
In 2016, Moana, also known as Vaiana, was released and critics claimed its main character to be an alternative princess as opposed to the controversial former ones. However, critics have failed to see that she is a heroine, and that the film also provides a male role model. [...] Al 2016, es va estrenar Moana, també coneguda com Vaiana. Molts crítics van considerar a la protagonista com una princesa alternativa totalment diferent de les princeses tradicionals y controvertides. [...] En 2016, se estrenó Moana, también conocida como Vaiana. Muchos críticos consideraron su protagonista como una princesa alternativa totalmente diferente a las princesas tradicionales y controvertidas. [...]
2019 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
8.
|
33 p, 1.4 MB |
Silenced Women : Gender Representation and Narrative Technique in Naughty Dog's Video Game The Last of Us
/
Atrio, Andrea ;
Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Considerable research has been devoted to the analysis of Naughty Dog's video game The Last of Us, especially concerning the relationship between the protagonists, Ellie and Joel. However, little to no attention has been given to the narrative technique used and its effect on gender representation. [...] Una cantidad considerable de investigaciones han sido dedicadas al análisis de The Last of Us, un videojuego de Naughty Dog, especialmente centradas en la relación entre los protagonistas, Ellie y Joel. [...] Una quantitat considerable d'investigacions anteriors ja han estat dedicades a l'anàlisi de The Last of Us, un videojoc de Naughty Dog, centrant-se especialment en la relació dels protagonistes, Ellie i Joel. [...]
2018 Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
|
|
9.
|
28 p, 412.1 KB |
Contradicciones : un estudio de la construcción de la identidad femenina en Shugo Chara! de PEACH-PIT
/
Nadal Cervera, Carmen ;
Crespín Perales, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
El shōjo manga Shugo Chara!, de PEACH-PIT, nos presenta una protagonista que puede proyectar sus deseos de futuro en cuatro proyecciones de su propia identidad, llamadas shugo chara. Esta obra, como parte de un género de cómic japonés destinado a chicas de 9 a 13 años y de un subgénero que trabaja la consecución de poderes mágicos, representa la formación de la identidad de la protagonista como joven. [...] El shōjo manga Shugo Chara!, de PEACH-PIT, ens presenta una protagonista que pot projectar els seus desitjos de futur en quatre projeccions de la seva pròpia identitat anomenades shugo chara. Aquesta obra, com a part d'un gènere de còmic japonès destinat a noies de 9 a 13 anys i un subgènere que treballa la consecució de poders màgics, representa la formació de la identitat de la protagonista com a jove. [...] PEACH-PIT's shōjo manga Shugo Chara! shows a main character who can project her future wishes upon four of her identity projections called shugo chara. This work is part of a Japanese comic genre aimed for girls between 9 and 13 years old and of a subgenre about magical powers. [...]
2016 Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]
|
|