Resultats globals: 69 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 40 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 26 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Articles 40 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 872.9 KB Proposta i anàlisi d'una formació inicial de mestres de primària innovadora en ciències : Una progressió d'aprenentatge per construir el model de flotació / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Les pràctiques científiques estan guanyant impuls com aproximació d'ensenyament de les ciències. Incorporar-les en la formació universitària dels mestres és essencial perquè experimentin com alumnes allò que hauran d'aplicar com a docents. [...]
The scientific practices are gaining momentum as an approach to science education. Introducing them into the university training of future teachers is essential, for they have to experience as students what they will have to apply as teachers. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
19 p, 1.4 MB Substàncies complexes, canvis d'estat i llindar de comprensió del model matèria a 2n d'ESO / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Aquesta recerca pretén estudiar la influència de dues unitats didàctiques orientades a la construcció del model matèria, implementades a l'assignatura de Física i Química de 2n d'ESO en un institut públic de Catalunya. [...]
This research aims to study the influence of two instructional sequences oriented to the understanding of the model of matter. These sequences have been implemented in an 8th grade science course in a public secondary school in Catalonia. [...]
Esta investigación pretende estudiar la influencia de dos unidades didácticas orientadas a la construcción del modelo materia, implementadas en la asignatura de Física y Química de 2º de ESO en un instituto público de Cataluña. [...]

2021 - 10.1344/did.2021.9.120-138
Didacticae, Núm. 9 (2021) , p. 120-138  
3.
7 p, 230.0 KB Modelitzem la transferència, degradació i conservació de l'energia amb gots d'aigua i una safata / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López, Òscar (INS Arraona, Sabadell)
Es presenta una activitat de modelització de l'energia implementada en diferents centres de secundària durant els darrers anys. L'alumnat disposa de gots d'aigua (un dels quals ple) i una safata, i ha de representar les transferències d'energia que consideri tot abocant aigua d'un got a un altre. [...]
We present a modeling-based activity implemented in different secondary schools over the last years. In this activity, students have some glasses of water (one of which is full) and a flat tray, and they must represent the energy transfers they consider by pouring water from one glass to another. [...]
Se presenta una actividad de modelización de la energía implementada en diferentes centros de secundaria durante los últimos años. El alumnado dispone de vasos de agua (uno de los cuales lleno) y una bandeja, que usará como anolgía para representar las transferencias de energía que considere mediante el trasvase de agua de un vaso a otro. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.464
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 21-27 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
10 p, 525.5 KB Ciència escolar per als reptes actuals : esculls en el camí i estratègies per superar-los / Izquierdo Aymerich, Mercè ; Calvo Lomero, Conxita ; Guitart Mas, Fina ; Garcia Cáceres, Gemma ; Aliberas Maymí, Joan ; Estaña Viver, Josep Lluís ; Guerrero Sala, Mercè
Per lluitar contra la desafecció envers la ciència escolar i fer-la atractiva per a l'alumnat, la recerca educativa mostra que cal evitar de topar amb alguns esculls: el de tractar-la com a simple informació, el de confondre-la amb formació d'especialistes, el d'ignorar les idees intuïtives del sentit comú, o el de pre-tendre regular-la amb criteris purament científics. [...]
To combat disaffection with school science and make it attractive to students, educational research shows that it is necessary to avoid collide with some obstacles: to treat it as mere information, to confuse it with specialist training, to ignore the intuitive ideas of common sense, or to try to regulate it with purely scientific criteria. [...]
Para luchar contra la desafección hacia la ciencia escolar y hacerla atractiva para el alumnado, la investigación educativa muestra que es necesario evitar algunos escollos: el de tratarla como simple información, el de confundirla con la formación de especialistas, el de ignorar ideas intuitivas del sentido común o el de pretender regularla con criterios puramente científicos. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.443
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 38-47 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
13 p, 587.7 KB Les pràctiques de laboratori en Geologia / Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Tot i que les pràctiques de Geologia poden ser de tipologia molt diversa i moltes d'elles són senzilles de dur a terme, als centres escolars no se'n solen fer de manera habitual. A l'article es presenten un seguit de reflexions i propostes que pretenen afavorir la seva implementació. [...]
There is a great diversity of practical activities in Geology, generally not difficult to carry out, but they are not usually done in schools. This article presents reflections and proposals to promote their implementation. [...]
A pesar de que las prácticas de geología pueden ser de tipología muy diversa y muchas de ellas son sencillas de llevar a cabo, en los centros escolares no suelen realizarse de forma habitual. En el artículo se presentan una serie de reflexiones y propuestas que pretenden favorecer su implementación. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 60-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
6.
7 p, 473.6 KB Covid19 i Scratch : involucrant a l'alumnat en la modelització computacional de la propagació d'una epidèmia / Crusells, Joan (INS Andreu Nin (El Vendrell, Catalunya)) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Aquest article relata una activitat duta a terme durant el tercer trimestre del curs 2019-20 al INS Andreu Nin, període en que l'alumnat estava confinat a les seves llars. Es tracta d'una activitat voluntària realitzada a 3r d'ESO, on els estudiants havien de fer servir el llenguatge de programació Scratch per elaborar un model computacional que simulés l'expansió d'una epidèmia com la que en aquell moment s'estava vivint amb la COVID-19. [...]
This paper narrates an educational activity carried out during the 3rd quarter of the academic year at 2019-20 INS Andreu Nin, in a period in which students were confined to their homes. The activity was optional (non-compulsory), and it was carried out in 3rd ESO. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.438
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
7.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  
8.
14 p, 319.0 KB Tècniques bioinformàtiques aplicades a la modelització i simulació de l'estructura i l'activitat de receptors acoblats a proteïnes G / Deupi, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori de Medicina Computacional) ; Olivella, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori de Medicina Computacional) ; Pardo Carrasco, Leonardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori de Medicina Computacional)
El receptor de la tirotropina (TSHr) i el receptor de quimiocines CCR5 pertanyen a la família dels receptors acoblats a proteïnes G. Hi ha diverses malalties associades al seu funcionament anòmal, des del desenvolupament de tumors a la tiroide fins a la sida. [...]
2002
Treballs de la Societat Catalana de Biologia, Vol. 53 (2002) , p. 77-90  
9.
18 p, 737.3 KB El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática / Huincahue Arcos, Jaime (Universidad Católica del Maule (Talca, Xile)) ; Borromeo-Ferri, Rita (Universität de Kassel) ; Mena-Lorca, Jaime Juan Fernando (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
La introducción de la modelación matemática en el currículo de enseñanza media chileno, hace ya una decena de años, ha relevado la necesidad de estudios relativos a las prácticas de su enseñanza en la formación inicial de profesores en el país. [...]
Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d'ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d'estudis relatius a les pràctiques d'ensenyament a la formació inicial de mestres del país. [...]
The introduction of mathematical modelling in the Chilean secondary education curriculum, some ten years ago, has highlighted the need for studies concerning the teaching practices on modelling in the initial training of teachers in the country. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2277
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 99-115 (Investigaciones Didácticas)  
10.
18 p, 280.8 KB Las prácticas científicas en infantil : una aproximación al análisis del currículum y planes de formación del profesorado de Galicia / Mosquera Bargiela, Inés (Universidade de Santiago de Compostela) ; Puig Mauriz, Blanca (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas) ; Blanco Anaya, Paloma (Universidade de Santiago de Compostela)
Se presenta un estudio sobre las prácticas científicas en el marco curricular y formación de maestros/as de infantil en ciencias. Las preguntas de investigación son: 1) ¿cómo se integran las prácticas científicas en el currículum de educación infantil?, y 2) ¿qué formación inicial y permanente recibe el profesorado de infantil para promover las prácticas científicas en el aula? Específicamente, ¿qué importancia reciben estas prácticas en su formación? La práctica de indagación es la de mayor presencia en el currículum de infantil, seguida de la modelización y argumentación. [...]
Es presenta un estudi sobre les pràctiques científiques en el marc curricular i formació de mestres d'infantil que imparteixen ciències. Les preguntes d'investigació són: 1) Com s'integren les pràctiques científiques al currículum d'educació infantil?; 2) Quina formació inicial i permanent rep el professorat d'educació infantil per promoure les pràctiques científiques a l'aula? Específicament, quina importància reben aquestes pràctiques en la seva formació? La pràctica d'indagació és la més freqüent en el currículum d'infantil, seguida de la modelització i de l'argumentació. [...]
This paper presents a study about scientific practices in the curriculum and in teacher training plans in science in Early Childhood Education (ECE). The research questions are: 1) How are scientific practices integrated in the Early Childhood Education curriculum? 2) What initial and continuous training do the early childhood teachers receive in order to promote scientific practices in their classroom? Specifically, how important are these practices in their professional development? The scientific practice with highest presence in the ECE curriculum is inquiry, followed by modelling and scientific argumentation. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2311
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 7-23 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 40 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
282 p, 5.7 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L'alumne -si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d'aquestes assignatures- coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2018
3 documents

Documents de recerca 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
44 p, 1.8 MB Modelització de dades temporals sobre el comportament humà : impacte de variables exògenes en la predicció d'agressions sexuals / Castro Sánchez, Carlota Loreto ; González Sabaté, Jordi , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Borras Camarasa, Marc , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest treball se centra a aprendre a modelar el comportament humà mitjançant la modelització de dades, utilitzant exemples de consum humà en una cadena de supermercats i agressions sexuals en una ciutat fent servir les eines XGBoost, Random Forest, DeepAR i Prophet. [...]
2023
Grau en Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [1403]  
2.
92 p, 16.6 MB Modelling Nanomagnetic Systems : Towards the Skyrmionic Bit / Castell-Queralt, Josep ; Valle Benedí, Nuria del, dir. ; Navau Ros, Carles, dir.
Aquesta tesi està dedicada a la modelització teòrica de dispositius skyrmiónics, en particular posa un especial èmfasis l'optimització del transport de skyrmions en condicions realistes sense comprometre el rendiment de la simulació. [...]
Esta tesis está dedicada a la modelización teórica de dispositivos skirimónicos, en particular pone especial émfasis en la optimización del transporte de skyrmiones en condiciones realistas sin comprometer el rendimiento de la simulación. [...]
This thesis is devoted to the theoretical modeling of skyrmionic devices, with a focus on optimizing the transport of skyrmions under realistic conditions without compromising simulation performance. [...]

2023  
3.
7.1 MB Búsqueda y análisis de parejas de vuelo para el uso en vuelos en formación en Europa / Bracons Escarré, Oriol ; Martín López, Gonzalo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El present treball té com a objectiu presentar una anàlisi de trajectòries volades per aeronaus comercials.
Este trabajo tiene como objetivo presentar un análisis de trayectorias voladas por aeronaves comerciales.
This paper aims to present an analysis of trajectories flown by commercial aircraft, using historical flight.

2022
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
4.
7.1 MB Cerca i anàlisi de parelles de vol per l'ús en vols en formació a Europa / De Urrengoechea Cantavenera, Tomás ; Martín López, Gonzalo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El present treball té com a objectiu presentar una anàlisi de trajectòries volades per aeronaus comercials, utilitzant dades històriques de vol, que serveixi com a base per a l'estimació del potencial dels vols en formació oportunista dins l'espai aeri europeu, el qual pot contribuir a la reducció d'emissions i l'optimització de la capacitat de l'espai aeri. [...]
Este trabajo tiene como objetivo presentar un análisis de trayectorias voladas por aeronaves comerciales, utilizando datos históricos de vuelo, que sirva como base para la estimación del potencial de los vuelos en formación oportunista dentro del espacio aéreo europeo, el cual puede contribuir a la reducción de emisiones y la optimización de la capacidad del espacio aéreo. [...]
This paper aims to present an analysis of trajectories flown by commercial aircraft, using historical flight data, as a basis for the estimation of the potential of opportunistic formation flying within European airspace, which can contribute to the reduction of emissions by optimising airspace capacity. [...]

2022
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
5.
7.5 MB Expanding the role of environmental, material and bio-economic factors in energy transition decision making / Martin, Nicholas ; Talens Peiró, Laura, dir. ; Madrid, Cristina, dir. ; Villalba Méndez, Gara, dir.
L'amenaça contínua del canvi climàtic ha obligat els responsables polítics a tots els nivells a buscar noves maneres de reduir la producció d'emissions nocives de gasos d'efecte hivernacle (GEH). [...]
La amenaza constante del cambio climático ha obligado a los legisladores de todos los niveles a buscar nuevas formas de reducir la producción de emisiones nocivas de gases de efecto invernadero (GEI). [...]
The ongoing threat of climate change has forced policymakers at all levels to seek new ways of lowering the production of harmful greenhouse gas (GHG) emissions. One of the key pathways identified for achieving such a reduction involves the widespread implementation of renewable energy technologies in what is being termed the "energy transition". [...]

2023  
6.
432 p, 6.8 MB Análisis del discurso docente en actividades de modelización sobre fuerzas y movimiento / Vergara Sandoval, Camilo ; Couso, Digna, dir. ; López, Víctor (López Simó), dir.
Aquesta tesi s'emmarca en els tallers experimentals de física centrats en la modelització (tallers REVIR) dirigits a alumnat de batxillerat, analitzant el discurs docent que es dona, les pràctiques de modelització en les quals participa l'alumnat, i el progrés de les seves idees sobre forces i moviment. [...]
Esta tesis se enmarca en los talleres experimentales de física centrados en la modelización (talleres REVIR) dirigidos a alumnado de bachillerato, analizando el discurso docente que se da, las prácticas de modelización en las que participa el alumnado, y el progreso de sus ideas sobre fuerzas y movimiento. [...]
This thesis is framed in the experimental physics workshops focused on modelling (REVIR workshops) aimed at high school students, where we analyse the teaching discourse present in these workshops, the modelling practices in which students participate, and the progress of their ideas about forces and movement. [...]

2022  
7.
227 p, 6.6 MB Performance, monitoring and modeling of hydrogenotrophic sulfate reduction : a study in a gas-lift bioreactor / Cueto Ferreira, David Camilo ; Baeza Labat, Juan Antonio, dir. ; Baeza Labat, Maria del Mar, dir. ; Gabriel, David, dir.
SO2 és un contaminant perjudicial per al medi ambient que s'emet principalment per la combustió de combustibles fòssils i, entre els problemes associats, hi ha la pluja àcida i la formació de material particulat. [...]
SO2 es un contaminante perjudicial para el medio ambiente que se emite principalmente por la combustión de combustibles fósiles y, entre sus problemas asociados, se encuentran la lluvia ácida y la formación de material particulado. [...]
SO2 is a contaminant harmful to the environment that is mainly emitted from fossil fuels combustion, and amongst its associated problems are the acid rain and the formation of particulate pollutants. [...]

2022  
8.
188 p, 11.5 MB Mathematical modelling of angiogenesis as an integrated multicellular process / Stepanova, Daria ; Alarcón Cor, Tomás, dir. ; Byrne, Helen, dir. ; Maini, Philip K., dir. ; Alsedà i Soler, Lluís, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
L'angiogènesi, la formació de nous vasos sanguinis a partir dels preexistents, és essencial per al desenvolupament normal i juga un paper crucial en patologies com el càncer, la diabetis i l'aterosclerosi. [...]
La angiogénesis, la formación de nuevos vasos sanguíneos a partir de los preexistentes, es esencial para el desarrollo normal y juega un papel crucial en patologías como el cáncer, la diabetes y la aterosclerosis. [...]
Angiogenesis, the formation of new blood vessels from pre-existing ones, is essential for normal development and plays a crucial role in such pathologies as cancer, diabetes and atherosclerosis. In spite of extensive research, many aspects of how new vessels sprout from existing vasculature remain unclear. [...]

2022  
9.
235 p, 14.4 MB Mathematical modelling of bioreactors in the MELiSSA regenerative life support system / Alemany Juvanteny, Laura ; Gòdia, Francesc, dir. ; Arnau Jiménez, Carolina, dir.
El projecte MELiSSA (Micro-Ecological Life Support System Alternative) es va concebre per a desenvolupar un sistema tancat de suport vital regeneratiu basat en la integració de sis compartiments biològics en un circuit tancat pensat per missions humanes de llarga duració. [...]
El proyecto MELiSSA (Micro-Ecological Life Support System Alternative) se concibió para desarrollar un sistema cerrado de soporte vital regenerativo basado en la integración de seis compartimentos biológicos en un circuito cerrado. [...]
MELiSSA (Micro-Ecological Life Support System Alternative) is a project conceived to develop a closed regenerative life support system where the integration of six biological compartments in a loop can enable to provide life support functions in long-term human space missions. [...]

2022  
10.
164 p, 9.4 MB Evaluation of reservoir potential and induced seismicity of deep geothermal systems / Piris Casasnovas, Guillem ; Griera Artigas, Albert, dir. ; Gomez-Rivas, Enrique, dir.
En els darrers anys els efectes del canvi climàtic han potenciat la transició i la cerca de noves fonts d'energia renovables, entre elles la geotèrmia. L'exploració i explotació de reservoris geotèrmics profunds ha crescut de forma significativa al llarg dels darrers anys arreu del món. [...]
En los últimos años los efectos del cambio climático han potenciado la transición y búsqueda de nuevas fuentes de energía renovables, entre ellas la geotermia. La exploración y explotación de reservorios geotérmicos profundos ha crecido significativamente en los últimos años. [...]
The effects of the climate change have boosted the transition to and the search for new renewable energy sources in recent years, such as geothermal. The exploration and exploitation of deep geothermal reservoirs has grown significantly around the world. [...]

2022  

Documents de recerca : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
Modelització matemàtica / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Camps Camprubí, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mora Giné, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Actualització realitzada el mes de març de 2020 de l'exposició muntada el febrer del 2011 en col·laboració amb els professors Rosa Camps i Xavier Mora del Departament de Matemàtiques de la UAB. [...]
2020  
2.
591x1024, 727.4 KB Exposició "Modelització matemàtica" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Camps Camprubí, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mora Giné, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Exposició muntada el febrer del 2011 en col·laboració amb el professors Rosa Camps i Xavier Mora del Departament de Matemàtiques de la UAB. Volia ser una mostra representativa (no pas exhaustiva!) de la diversitat d'àrees de la ciència que poden ser modelades matemàticament, i també de les diverses àrees de la matemàtica que intervenen en aquests models.
2011
21 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.