Resultados globales: 185 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 95 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 4 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 4 registros
Libros y colecciones, Encontrados 7 registros
Documentos de investigación, Encontrados 33 registros
Materiales didácticos, Encontrados 2 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 1 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 42 registros
Artículos Encontrados 95 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
10 p, 437.9 KB La transició de l'espai acadèmic al professional en l'àmbit del disseny : construcció d'un dispositiu de diagnosi per a determinar el grau d'ajustament de les competències acadèmiques i les professionals dels egressats del Grau disseny / Massaguer, Lluc (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Estudi de cas a EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona que es formalitza en la construcció d'un sistema de diagnosi que identifiqui el nivell d'ajustament entre les competències acadèmiques impartides en el centre universitari i les competències professionals requerides en l'àmbit professional del disseny gràfic. [...]
Case study EINA Centre Universitari de Disseny i Art, that is formalized on the construction of a system of diagnosis that identifies the level of adjustment between the implemented academic competences of the University and the required professional competences, in demand within the graphic design sector. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
4 p, 161.7 KB L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat / Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...]
The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system.
En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)  
3.
15 p, 134.2 KB Colaboración docente bajo el modelo de comunidades profesionales de aprendizaje / Peña Ruz, Marcela Andrea (Universidad de Chile)
La colaboración entre pares es reconocida como una práctica que fortalece el aprendizaje del profesorado. Es por ello por lo que resulta necesario avanzar hacia una cooperación sistemática que responda a los problemas de la práctica docente y donde se haga público el trabajo de aula hacia la construcción de una comunidad profesional de aprendizaje. [...]
La col·laboració entre iguals és reconeguda com una pràctica que enforteix l'aprenentatge del professorat. Per aquesta raó esdevé necessari avançar vers una cooperació sistemàtica que doni resposta als problemes de la professió docent i que faci públic el treball d'aula cap a la construcció de comunitats professionals d'aprenentatge. [...]
Collaboration among peers is recognized as a practice that strengthens teacher training. Hence it is necessary to move towards systematic collaboration that addresses issues around the practice of teaching, and that makes the work done in the classroom more open, in order to develop a professional learning community. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1635
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 403-417 (Temas de investigación)  
4.
7 p, 442.8 KB Treatment decision-making in chronic lymphocytic leukaemia : Key factors for healthcare professionals. PRELIC study / Boque, Concepcion (Institut Català d'Oncologia) ; Abad, María Reyes (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Agustin Ferrandez, Maria Jose (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; García-Goñi, Manuel (Universidad Complutense de Madrid) ; Moreno, Carolina M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gabás-Rivera, Clara (Outcomes 10) ; Granados, Enrique (Gilead Sciences) ; Castro-Gómez, Antonio (Gilead Sciences) ; Pardo, Carlos (Gilead Sciences) ; Lizán, Luis (Universitat Jaume I)
To explore the preferences of Spanish healthcare professionals (haematologists and hospital pharmacists) for the treatment selection of active Chronic Lymphocytic Leukaemia (CLL) patients at first relapse, condition that mainly afflicts older adults. [...]
2020 - 10.1016/j.jgo.2019.03.010
Journal of Geriatric Oncology, Vol. 11 Núm. 1 (january 2020) , p. 24-30  
5.
17 p, 601.3 KB Assessing the Feasibility and Acceptability of a Primary Care Socio-Ecological Approach to Improve Physical Activity Adherence among People with Type 2 Diabetes : The SENWI Project / Jabardo-Camprubí, Guillem (Universitat de Vic. Institut de Recerca i Innovació en Ciències de la Vida i de la Salut a la Catalunya Central) ; Puig-Ribera, Anna (Universitat de Vic. Institut de Recerca i Innovació en Ciències de la Vida i de la Salut a la Catalunya Central) ; Donat-Roca, Rafel (University of Vic-Central University of Catalonia. Faculty of Health Science at Manresa) ; Farrés-Godayol, Pau (University of Vic-Central University of Catalonia. Faculty of Health Sciences and Welfare) ; Nazar-Gonzalez, Sebastian (Ramon Llull University. Department of Physical Therapy) ; Sitjà-Rabert, Mercè (Ramon Llull University. Faculty of Health Science Blanquerna) ; Espelt, Albert 1981- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Bort-Roig, Judit (Universitat de Vic. Institut de Recerca i Innovació en Ciències de la Vida i de la Salut a la Catalunya Central)
Maintaining an active lifestyle is a key health behavior in people with type 2 diabetes (T2D). This study assessed the feasibility and acceptability of a socio-ecological Nordic walking intervention (SENWI) to enhance healthy behaviors in primary healthcare settings. [...]
2023 - 10.3390/healthcare11131815
Healthcare, Vol. 11 (june 2023) , article number 1815  
6.
8 p, 474.1 KB Expectations of patients awaiting lung transplantation : A qualitative study / Mestres Soler, Olga (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Gomez Ibañez, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Zuriguel Pérez, Esperanza (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Escobar-Fornieles, Roser (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Aguayo-Gonzalez, Mariela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Leyva-Moral, Juan M (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Watson-Badia, Carolina Eva (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca)
The main aim of the present study is to examine the expectations and feelings of people awaiting lung transplantation. The assessment of the benefits of lung transplant should consider, among other things, the subjective perceptions of patients about the procedure, especially in relation to the context and to their values, goals and expectations. [...]
2023 - 10.1002/nop2.1634
Nursing Open, Vol. 10 (february 2023) , p. 3766-3773  
7.
20 p, 1.6 MB Effects of eHealth interventions on stress reduction and mental health promotion in healthcare professionals : A systematic review / Lopez-del-Hoyo, Yolanda (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Fernández Martínez, Selene (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Barceló-Soler, Alberto (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Bani, Marco (University of Milano-Bicocca. School of Medicine and Surgery) ; Russo, Selena (University of Milano-Bicocca. School of Medicine and Surgery) ; Urcola, Fernando (Universdad de Zaragoza. Department of Physiatry and Nursing) ; Strepparava, Maria Grazia (University of Milano-Bicocca. School of Medicine and Surgery) ; Garcia-Campayo, Javier (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa))
Aims: To evaluate the effectiveness of eHealth interventions to reduce stress and promote mental health in healthcare professionals, and to compare the efficacy of different types of programs (guided vs. [...]
AIMS: To evaluate the effectiveness of eHealth interventions to reduce stress and promote mental health in healthcare professionals, and to compare the efficacy of different types of programs (guided vs. [...]

2023 - 10.1111/jocn.16634
Journal of clinical nursing, Vol. 32 Núm. 17-18 (2023) , p. 5514-5533  
8.
12 p, 783.4 KB Formació i orientació professional al Grau d'Antropologia : reflexió sobre una experiència d'innovació docent / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Ruiz Haro, Isidoro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest breu article és, com el títol indica, una reflexió sobre l'experiència d'innovació docent que s'ha dut a terme el curs 2022-23 a la Universitat Autònoma de Barcelona amb estudiants de quart curs del grau. [...]
This brief article is, as the title indicates, a reflection on the teaching innovation experience that was carried out in the 2022-23 academic year at the Universitat Autònoma de Barcelona with year four undergraduate students. [...]
Este breve artículo es, como indica el título, una reflexión sobre la experiencia de innovación docente que se ha llevado a cabo el curso 2022-23 en la Universidad Autónoma de Barcelona con estudiantes de cuarto curso del grado. [...]
Este pequeno artigo é, como o título indica, uma reflexão sobre a experiência de inovação pedagógica realizada no ano letivo 2022-23 na Universitat Autònoma de Barcelona com alunos do quarto ano de licenciatura. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.916
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 166-177 (Grupos de investigación)  
9.
11 p, 389.2 KB Assessing apps for health care workers using the ISYScore-pro scale : Development and validation study / Grau-Corral, I. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Pantoja, Efrain (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Grajales, F.J. (University of British Columbia) ; Kostov, Belchin (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Aragunde, V. (Consorci d'Atenció Primària de Salut Barcelona Esquerra) ; Puig-Soler, M. (Consorci d'Atenció Primària de Salut Barcelona Esquerra) ; Roca, D. (Universitat de Barcelona) ; Couto, E. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Sisó-Almirall, A. (Consorci d'Atenció Primària de Salut Barcelona Esquerra)
Background: The presence of mobile phone and smart devices has allowed for the use of mobile apps to support patient care. However, there is a paucity in our knowledge regarding recommendations for mobile apps specific to health care professionals. [...]
2021 - 10.2196/17660
JMIR mHealth and uHealth, Vol. 9 Núm. 7 (july 2021) , p. e17660  
10.
18 p, 238.0 KB The impact of the Covid-19 pandemic. The perception of communications executives in companies : The role and challenges of internal communication / Aced Toledano, Cristina (Universitat Oberta de Catalunya) ; Miquel Segarra, Susana (Universitat Jaume I) ; López-de-Ayala, María-Cruz (Universidad Rey Juan Carlos)
The Covid-19 pandemic has tested the role of internal communication (IC) in managing adaptation to change and digitalisation in companies, in the context of a sudden switch to implementing remote working, the reorientation and temporary interruption of activity and mass redundancies. [...]
La pandèmia de COVID-19 ha posat a prova el rol de la comunicació interna (CI) en la gestió de l'adaptació al canvi i a la digitalització de les empreses, en una situació sobtada d'implantació del teletreball, reorientació i interrupció temporal de l'activitat i acomiadaments massius. [...]
La pandemia de COVID-19 ha puesto a prueba el rol de la comunicación interna (CI) en la gestión de la adaptación al cambio y a la digitalización de las empresas, en una situación repentina de implantación del teletrabajo, reorientación e interrupción temporal de la actividad y despidos masivos. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3559
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 67 (2022) , p. 27-43 (Articles)  

Artículos : Encontrados 95 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 4 registros  
1.
6 p, 38.1 KB Aproximació als mitjans comarcals catalans : una experiència sobre el terreny / Ginesta Portet, Xavier 1983- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Giral, Eugeni 1941- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB porta a terme, des de fa dos anys, l'activitat Aproximació als Mitjans Comarcals Catalans. Durant una setmana, cinquanta estudiants de la llicenciatura de Periodisme tenen la possibilitat de viatjar per Catalunya i visitar els diversos mitjans de comunicació que configuren l'ecosistema mediàtic del país. [...]
The Journalism and Communication Sciences Department from UAB organizes, since 2007, the activity "Aproximació als Mitjans Comarcals Catalans" [Approximation to Catalan Regional Mass Media]. During one week, fifty students from the Journalism degree have the possibility to travel around Catalonia and visit the different regional mass media which shape the Catalan media ecosystem. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
2.
7 p, 364.2 KB Integració docent d'eines per al desenvolupament de les competències professionals / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Camps Soler, Sílvia ; Cazorla Luengo, Amaya ; Luque Cubero, María José ; Portell Llenas, Meritxell
L'experiència està emmarcada dins d'una assignatura de segon cicle, de les titulacions de Psicologia i Criminologia, que pretén donar eines per a la intervenció en l'àmbit de les famílies en risc d'exclusió social i de la protecció de menors.
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
3.
11 p, 102.2 KB Valoració per carpetes de les estades clíniques dels estudis de fisioteràpia de l'EUCS Manresa / Serrano Vivancos, Isaac (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia) ; Lorza Blasco, Gonzalo (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia) ; Rodríguez Munné, Carles (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia) ; Sallés Ollé, Laia (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia)
L'objectiu general que ens proposem aconseguir al llarg d'aquesta assignatura, és integrar el procés d'avaluació dins del procés d'ensenyament-aprenentatge, i aconseguir que els mateixos estudiants esdevinguin més autònoms a l'hora de controlar el seu procés d'aprenentatge.
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
4.
16 p, 158.7 KB La biblioteca digital a la Universitat Autònoma de Barcelona / Térmens i Graells, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes)
1997  

Publicaciones periódicas Encontrados 4 registros  
1.
32 p, 18.4 MB La Veterinaria española : revista profesional y científica / Colegio Oficial de Veterinarios de Madrid
Madrid : Colegio Oficial de Veterinarios de Madrid, 1875-
2229 documentos
2.
49 p, 27.0 MB Revista Anual de l'Academia de Ciències Veterinaries de Catalunya / Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya ; Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
Barcelona : Academia de Ciències Veterinaries de Catalunya, 1986-
2 documentos
3.
72 p, 64.6 MB Anales del Colegio Oficial de Veterinarios de la Provincia de Barcelona / Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
Barcelona : Colegio Oficial de Veterinarios de la Provincia, 1956-1984
283 documentos
4.
71 p, 60.3 MB Circular del Colegio Oficial de Veterinarios de la Província de Barcelona / Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
Barcelona : Colegio Oficial de Veterinarios de la Provincia, 1944-1955
136 documentos

Libros y colecciones Encontrados 7 registros  
1.
Changing Professional Status in Evolving Professional Systems : Towards Using a Descriptive Lens to Analyse Multi-layered Transformation Processes / Bédard, Jean-Luc (TÉLUQ University (Montreal, Canadà)) ; Massana Macià, Marta (Groupe d'expertise pour le développement des cités interculturelles au Québec (GEDCIQ)) ; Groulx, Christophe (TÉLUQ University (Montreal, Canadà)) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter explores the movement of foreign-trained professionals (FTPs) across jurisdictions, focusing on the case of engineers and doctors who have moved to Canada. The case of doctors is governed mostly by public institutions and is compared to that of professionals in private organisations, like engineers. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_7
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 145-165  
2.
116 p, 1.0 MB Perfils professionals i necessitats de formació per a l'economia circular a la indústria / Lope Peña, Andreu dir. ; Moles Kalt, Benjamí
L'objectiu de l'estudi que dona peu a aquest informe és respondre a la demanda del grup de treball 6, Sostenibilitat i Economia Circular, del Pacte Nacional per a la Indústria, per tal de poder conèixer les característiques i els requeriments laborals de les ocupacions associades al desenvolupament de l'economia circular en l'àmbit de la indústria. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya - Departament d'Empresa i Coneixement, 2019 (Papers de l'Observatori de la Indústria ; 7)  
3.
67 p, 855.5 KB La mediació en l'àmbit de la salut / Armadans Tremolosa, Immaculada (Universitat de Barcelona) ; Mola, Bruna (Universitat de Barcelona) ; Aneas Álvarez, María Asunción (Universitat de Barcelona) ; Esparrica, Judith ; Monge, Eva (Institut Català de la Salut) ; Igual Ayerbe, Blanca (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals)
En les darreres dècades s'han produït canvis socials relacionats amb la salut, com ara l'ampliació del concepte de salut i la importància del benestar físic, psíquic i social més enllà de l'absència de malaltia, l'augment de la longevitat, la immigració i la necessitat de garantir el dret a la salut per a tota la ciutadania, entre d'altres. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 517-583
2 documentos
4.
29 p, 574.8 KB Sistemas de formación profesional y reconocimiento de cualificaciones y competencias profesionales / Planas, Jordi, 1950-
Madrid Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo 2003 (Estudios (Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo) ; 1)
La interrelación entre los tres subsistemas de Formación Profesional en España, 2003, p. 29-57  
5.
15 p, 3.4 MB Reglament de la Federació de Col·legis Veterinaris de Catalunya / Federació de Col·legis Veterinaris de Catalunya
[Barcelona : s.n., 1931] (Linotipia de la Revista Veterinaria de España)  
6.
14 p, 3.6 MB Estatutos de la Caja de Previsión del Colegio Oficial de Veterinarios / Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
[Barcelona : s.n., 1941]  
7.
10 p, 78.6 KB Model de pràcticum integrador (MPI) per a unes bones pràctiques de qualificació professional / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Botey, Marçal (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el projecte Model de Pràcticum integrador (MPI) per a la recerca i consolidació d'una xarxa de centres d'excel·lència per a unes bones pràctiques de qualificació professional es desenvolupen bàsicament dos objectius: en primer lloc, es defineixen les competències que l'estudiant en pràctiques pot desenvolupar en cadascun dels centres, tenint en compte l'àmbit al qual pertany; i en segon lloc, s'estableix una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència MPI que, per les seves característiques, afavoreixen el treball en equip dels estudiants de diverses titulacions.
En el proyecto Modelo de prácticum integrador (MPI) para la investigación y consolidación de una red de centros de excelencia para unas buenas prácticas de cualificación profesional se desarrollan básicamente dos objetivos: en primer lugar, se definen las competencias que el estudiante en prácticas puede desarrollar en cada uno de los centros, teniendo en cuenta el ámbito al que pertenece; y en segundo lugar, se establece una red de centros de prácticas de excelencia MPI que, por sus características, favorecen el trabajo en equipo de los estudiantes de diversas titulaciones.
The project is entitled Integrative practicum model (IPM) for the research and consolidation of a network of schools of excellence for good practices in staff qualification. Is has two overarching goals: first, to define the competences that students doing practices may develop in each of the schools bearing in mind the field from which they come; and secondly, to set up a network of outstanding IPM schools practices which, because of their characteristics, foster teamwork among students from a variety of degree programmes.

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-110
3 documentos

Documentos de investigación Encontrados 33 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
4.1 MB Reticència vacunal en els professionals sanitaris de pediatria de Barcelona / Garcia Carrasco, Mireia ; Rius i Gibert, Maria Cristina, dir. ; Porta, Miquel, 1957-, dir.
Objectiu Conèixer la prevalença de reticència vacunal en el personal sanitari de pediatria dels centres d'atenció primària (CAP) de salut de Barcelona i identificar intervencions efectives per al seu abordatge entre el 2016 i el 2020. [...]
Objetivo Conocer la prevalencia de reticencia vacunal en el personal sanitario de pediatría de los centros de atención primaria (CAP) de salud de Barcelona e identificar intervenciones efectivas para su abordaje entre 2016 y 2020. [...]
Objective The objective was to known the vaccine hesitancy prevalence among paediatric healthcare workers of the primary health attention centres (CAP) in Barcelona city and to identify effective interventions to deal with it between 2016 and 2020. [...]

2023  
2.
52 p, 639.0 KB La introducció del Housing First a Catalunya i el seu efecte sobre l'enfocament dels serveis d'atenció al sensellarisme / Sampayo Corté, Marina ; González Motos, Sheila, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El sensellarisme és una clara vulneració dels drets humans a la qual cal donar resposta residencial, integral i efectiva. La recerca s'enfoca en la influència de Housing First en el mode d'atenció en els serveis residencials. [...]
Aquest treball ha obtingut el Premi de les Societats Filials de l'IEC (Associació Catalana de Sociologia) en la categoria B del Concurs de Joves Sociòlegs.

2021
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]  
3.
361 p, 5.7 MB Desigualdad social y construccion de proyectos profesionales. Un análisis comparativo a partir de la experiencia universitaria y el origen social de estudiantes chilenos / Soto Hernandez, Valentina ; Bonal, Xavier, dir.
La present investigació anomenada "Desigualtat social i construcció de projectes professionals. Una anàlisi comparatiu a partir de l'experiència universitària i l'origen social d'estudiants xilens ", té per objectiu comparar els projectes professionals, en una mostra d'estudiants universitaris, considerant les posicions socials, l'experiència universitària i les condicions laborals de les carreres. [...]
La presente investigación denominada "Desigualdad social y construcción de proyectos profesionales. Un análisis comparativo a partir de la experiencia universitaria y el origen social de estudiantes chilenos", tiene por objetivo comparar los proyectos profesionales, en una muestra de estudiantes universitarios, considerando las posiciones sociales, la experiencia universitaria y las condiciones laborales de las carreras. [...]
The present research is called "Social inequality and development of career plans. A comparative analysis based on university experience and social background from Chilean university students''. Its aim is to compare Chilean students' career plans, considering their social background, their university experience and the working conditions of their professional careers. [...]

2021  
4.
117 p, 814.2 KB Salud, enfermedad y estigma social / González Romero, Alba ; Espluga, Josep, 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Des de l'inici de la pandèmia hem escoltat com la salut mental de la població està en un punt crític, fins aquest moment es parlava molt poques vegades sobre la salut mental de les persones, ja que s'associa la salut mental a trastorns mentals greus i a comportaments "estranys" per part dels malalts, creant una separació de grups entre ells i nosaltres, formant un estigma cap a ells, les persones amb trastorns mentals. [...]
Desde el inicio de la pandemia hemos escuchado cómo la salud mental de la población está en un punto crítico, hasta este momento se hablaba muy pocas veces sobre la salud mental de las personas, ya que se asocia la salud mental a trastornos mentales graves y a comportamientos "extraños" por parte de los enfermos, creando una separación de grupos entre ellos y nosotros, formando un estigma hacia ellos, las personas con trastornos mentales. [...]
Since the beginning of the pandemic, we have heard how the mental health of the population is at a critical point, until this moment people's mental health was rarely talked about. Mental health is associated with severe mental disorders and "strange" behaviour on the part of sufferers, creating a separation of groups between them and us, forming a stigma towards them, people with mental disorders. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documentos
5.
72 p, 675.8 KB Penas cortas de prisión análisis de la problemática y propuestas de mejora / Martínez Concha, Samuel ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Los datos existentes parecen poner de manifiesto que las penas de prisión de corta duración constituyen una realidad significativa de las prisiones españolas. En base a ello, este trabajo explora, desde una perspectiva profesional, la problemática de las personas que ingresan en prisión para cumplir una pena inferior a dos años de duración. [...]
The existing data show that short-term prison sentences are a significant reality in Spanish prisons. Based on this, this work explores, from a professional perspective, the problem of people who enter prison to serve a sentence of less than two years. [...]

2021
Grau en Criminologia [805]  
6.
494 p, 12.1 MB Concepciones y creencias de estudiantes de la carrera de educación parvularia en torno a las competencias profesionales / Bertoglio Salazar, Marcela ; Navío Gámez, Antonio, dir.
La present recerca s'ha plantejat, principalment, sobre el propòsit d'analitzar les concepcions i creences al voltant de les competències professionals que posseeixen estudiants que cursen la carrera d'educació infantil impartida en una universitat xilena. [...]
La presente investigación, se ha planteado principalmente, sobre la meta de analizar las concepciones y creencias en torno a las competencias profesionales que poseen estudiantes que cursan la carrera de educación parvularia impartida en una universidad chilena. [...]
The investigation presented proposes the main goal of analyzing the ideas and beliefs related to the professional skills as seen in the students that are studying the program of pre-school education in a Chilean university. [...]

2021  
7.
282 p, 5.6 MB Relación entre competencia profesional y mercado laboral : hacia la mejora del perfil competencial en la educación superior / Romero Sandoval, Adriana Antonieta ; Tejada Fernández, José, dir. ; Mas Torelló, Óscar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Les competències, des d'un enfocament educatiu, són susceptibles de ser apreses i desenvolupades en un procés de formació professional. El mercat laboral, des d'un enfocament d'oferta i demanda de força de treball, és l'espai on hi ha una connexió real entre les competències adquirides i l'execució de tasques que demanda l'ocupació. [...]
Las competencias, desde un enfoque educativo, son susceptibles de ser aprendidas y desarrolladas en un proceso de formación profesional. El mercado laboral, desde un enfoque de oferta y demanda de fuerza de trabajo, es el espacio donde hay una conexión real entre las competencias adquiridas y la ejecución de tareas que demanda el empleo. [...]
Competences, from an educational approach, are capable of being learned and developed in a professional training process. The labour market, from a labour supply and demand approach, is the space where there is a real connection between the skills acquired and the execution of tasks demanded by employment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
8.
280 p, 1.0 MB Construcció d'un dispositiu de diagnosi per determinar l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de disseny / Massaguer, Lluc ; Tejada Fernández, José, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Els canvis en el perfil dels professionals i en el de les empreses, així com el contacte entre tots dos, empeny, en l'actualitat, a traçar línies i fer valoracions del que presenta el futur, tant en l'àmbit formatiu com en el professional. [...]
Los cambios en el perfil de los profesionales y en el de las empresas, así como el contacto entre ambos, empuja, en la actualidad, a trazar líneas y hacer valoraciones de lo que presenta el futuro, tanto en el ámbito formativo como en el profesional. [...]
Changes in the profiles of professionals and of businesses, and the contact between the two, now calls for the need to mark out lines and offer evaluations of what the future holds, both in terms of education and professionally. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
9.
26 p, 86.8 KB L'Integration sociale et politique des minorités dans le système soviétique / Houle, René ; Centre d'Estudis Demogràfics
Aquest text té com a objectiu il·lustrar com s'ha desenvolupat la integració de les minories durant el règim soviètic. Les dades utilitzades provenen dels censos no publicats de 1939, 1959 i 1979 i del cens publicat de 1926. [...]
Este texto tiene como objetivo ilustrar como se ha desarrollado la integración de las minorías durante el régimen soviético. Los datos utilizados provienen de los censos no publicados de 1939, 1959 y 1979 y del censo publicado de 1926. [...]
The aim of this paper is to illustrate how operated the integration of minorities under the Soviet regime. The data used comes from the 1939, 1959 and 1979 unpublished censuses and from the 1926 publish census. [...]
Ce texte a pour objectif d'illustrer comment s'est opérée l'intégration des minorités sous le régime soviétique. Les données utilisées proviennent des recensements non publiés de 1939, 1959 et 1979, ainsi que du recensement publié de 1926. [...]

Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 1998 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 134)  
10.
526 p, 7.2 MB La Formación inicial práctica del maestro de educación infantil : el caso de una universidad pública en Colombia / Flaborea Favaro, Roberta ; Navío Gámez, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La investigación tiene como meta principal analizar, luego de describir, la formación práctica del futuro profesorado de educación infantil en una universidad pública colombiana. La pregunta central que guía este trabajo es: ¿Cómo se desarrolla la formación práctica del futuro maestro en la Licenciatura de Educación Infantil en una universidad pública en Colombia? Con base en los conceptos de prácticas profesionales, del profesor crítico-reflexivo, del profesor investigador, entre otros, la investigación se centra en realizar un estudio etnográfico, descriptivo, con base en un estudio de caso a partir de un programa considerado exitoso, como es reconocido el de la Universidad Pedagógica Nacional de Colombia (UPN). [...]
This investigation aims at describing and analyzing the Praxis development of future early childhood education teachers in a Colombian public university. The central question guiding this inquiry is How is the praxis education of prospect early childhood teachers and stakeholders developed in a Colombian public university? Based on concepts such as professional practicum, the critical-reflective teachers, the teacher as a researcher, among others, this research is an ethnographic, descriptive case study based on a successful and nationwide acknowledged program from Colombian National Pedagogical University, Universidad Pedagógica Nacional de Colombia (UPN by its Spanish acronym). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
2 documentos

Documentos de investigación : Encontrados 33 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 2 registros  
1.
2 p, 295.5 KB Infografia per a professionals STEM que col·laboren amb alumnat des d'una perspectiva d'equitat / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2024  
2.
16 p, 251.0 KB Balanç de competències professionals / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez Valero, Joan Josep ; Nicolich Salvat, Marc ; Sabaté Gómez, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'orientació de l'estudiant universitari del Grau d'Educació Primària (GEP) en el context actual no pot ser només una xerrada informativa sobre les sortides professionals d'un mestre. Cal afrontar el futur professional com a graduats superiors amb un conjunt de competències sòlidament desenvolupades que permetin a la persona que es gradua encarar el seu futur professional de manera proactiva i decidida. [...]
2014  

Documentos gráficos y multimedia Encontrados 1 registros  
1.
2592x1944, 873.8 KB Visita de treball a les biblioteques de les universitats de Tolosa / Gallart Marsillas, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
Centres visitats de la Université de Toulouse II-Le Mirail: Bibliothèque Universitaire Centrale (BUC), Bibliothèque Hispanique et hispano-américaine (Espagnol), Bibliothèque Études du Monde Anglophone (Anglais), Bibliothèque de Langues étrangères. [...]
2007
13 documentos

Fondos personales e institucionales Encontrados 42 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
15 p, 3.4 MB Reglament de la Federació de Col·legis Veterinaris de Catalunya / Federació de Col·legis Veterinaris de Catalunya
[Barcelona : s.n., 1931] (Linotipia de la Revista Veterinaria de España)  
2.
14 p, 3.6 MB Estatutos de la Caja de Previsión del Colegio Oficial de Veterinarios / Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
[Barcelona : s.n., 1941]  
3.
49 p, 27.0 MB Revista Anual de l'Academia de Ciències Veterinaries de Catalunya / Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya ; Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
Barcelona : Academia de Ciències Veterinaries de Catalunya, 1986-
2 documentos
4.
3 p, 500.7 KB Carta de Ferran Sunyer a Martin Barner / Sunyer, Ferran
Carta escrita al professor Martin Barner, per dir-li que li envia documentació sobre la conferència que farà a Oberwolfach en francès, i per demanar-li que organitzi la seva estada en funció de la seva malaltia.
[s.d.]
Biblioteca de Ciència i Tecnologia. Fons Ferran Sunyer i Balaguer ; 1-2-67  
5.
1 p, 240.9 KB Carta de Ferran Sunyer a Martin Barner / Sunyer, Ferran
Carta dirigida al professor Dr. Martin Barner d'Oberwolfach, on li envia el resum de la conferència que pronunciarà a Oberwolfach i li demana que s'informi sobre la possibilitat d'arribar-hi un dia abans del previst.
18 juny 1965
Biblioteca de Ciència i Tecnologia. Fons Ferran Sunyer i Balaguer ; 1-2-68  
6.
2 p, 462.7 KB Carta de Ferran Sunyer al secretari de la "Réunion des Mathématiciens d'Expression Latine", amb la resposta del secretari al revers / Sunyer, Ferran
Carta dirigida al secretari de la "Réunion des Mathématiciens d'Expression Latine", que es farà a Niça del 12 al 18 de setembre de 1957, sobre el preu d'inscripció a aquesta reunió i les condicions d'allotjament, amb la resposta del secretari al revers.
2 juny 1957
Biblioteca de Ciència i Tecnologia. Fons Ferran Sunyer i Balaguer ; 1-6-154  
7.
1 p, 377.2 KB Carta de Ferran Sunyer a Jean Pierre Kahane / Sunyer, Ferran
Carta escrita al professor Jean Pierre Kahane, per comunicar-li que la UB li pot destinar una setmana durant el mes de novembre perquè faci la seva conferència i per preguntar-li si hi està d'acord.
24 maig 1966
Biblioteca de Ciència i Tecnologia. Fons Ferran Sunyer i Balaguer ; 1-10-202  
8.
1 p, 231.1 KB Carta de Ferran Sunyer a Jean Pierre Kahane / Sunyer, Ferran
Carta dirigida al professor Jean Pierre Kahane, on li proposa la setmana del 21 al 28 o bé la del 14 al 20 de novembre, per tal que triï la que li vagi millor i es puguin fixar ja les dates.
20 octubre 1966
Biblioteca de Ciència i Tecnologia. Fons Ferran Sunyer i Balaguer ; 1-10-203  
9.
1 p, 262.4 KB Carta de Ferran Sunyer a Jean Pierre Kahane / Sunyer, Ferran
Carta escrita al professor Jean Pierre Kahane, on lamenta que no pugui venir a Barcelona i deixa oberta la possibilitat de cercar una altra data durant el curs.
3 novembre 1966
Biblioteca de Ciència i Tecnologia. Fons Ferran Sunyer i Balaguer ; 1-10-204  
10.
1 p, 134.3 KB Carta de Ferran Sunyer a Jean Pierre Kahane / Sunyer, Ferran
Carta dirigida a Jean Pierre Kahane, per dir-li que comprèn els seus motius i que intentaran adaptar-se a la data que ell proposi.
16 novembre 1966
Biblioteca de Ciència i Tecnologia. Fons Ferran Sunyer i Balaguer ; 1-10-205  

Fondos personales e institucionales : Encontrados 42 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.