Google Scholar: citations
Hacking the code : una aproximació indagadora a l'ensenyament del codi genètic, o seguint les passes de Nirenberg i Khorana
Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès))
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències

Date: 2013
Abstract: Es descriu el disseny i aplicació d'una activitat didàctica sobre el codi genètic, al llarg de tres eixos didàctics: l'aprenentatge per indagació, la naturalesa del coneixement científic i la reflexió sobre els aprenentatges. L'activitat ressegueix l'estratègia dels experiments rea-litzats per Nirenberg i Khorana per a descobrir el codi genètic i la seva aplicació mostra que és un bon punt de partida per a introduir el dogma central de la biologia molecular, que defensem que és un aspecte important de l'educació ciutadana dels nostres alumnes.
Abstract: The article presents a didactic activity about the Genetic Code, based on three methodo-logic principles: Inquiry-based science education, creation and nature of the scientific knowledge , and reflection on the learning process. The activity reproduces the strategy of the original experience developed by Nirenberg and Khorana. Results on the didactic ap-plication are discussed in the frame of the education for citizenship and show this strategy to be a good approach to introduce the topic of the central dogma of molecular biology in the school.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Indagació ; ECBI ; Codi genètic ; ADN ; Codó ; Inquiry ; IBSE ; Genetic code ; DNA ; Codon
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 20-25, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n25-domenech
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/266451
DOI: 10.5565/rev/ciencies.90


6 p, 219.5 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > LIEC
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2013-06-26, last modified 2023-11-27



   Favorit i Compartir