Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa
Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires)
Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
Reigosa Castro, Carlos Emilio (High School Fuentesnuevas (Lleó))
Marchán Carvajal, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro)
Siry, Christina (Université du Luxembourg)
Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))

Data: 2014
Resum: El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. Aquest treball s'ha difós en diferents àmbits com la presentació d' un simposi al congrés 2013 ESERA celebrat a Xipre que ha recollit les aportacions de diferents especialistes en didàctica de les ciències ibero-americans sobre la diversitat de perspectives en la conceptualització i aplicació pràctica del context en l'educació científica. També en el marc del IX Congreso de Investigación en Didáctica de las Ciencias celebrat a Girona s'ha presentat un simposi sobre la promoció i el desenvolupament de competències científiques a partir d'activitats en context. Aquest seminari pretén continuar la reflexió tot generant un espai més ampli per a aprofundir de manera crítica sobre les aportacions teòriques i pràctiques de diferents perspectives que s'utilitzen actualment per comprendre el context en la didàctica de les ciències. La metodologia de treball s'estructurarà al voltant de set contribucions temàtiques amb la finalitat d'animar una discussió per part de tots els participants que faci emergir els reptes que planteja la contextualització en l'educació científica.
Contingut: 1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.
Nota: Seminari organitzat pel grup de recerca LIEC (Llenguatge i Educació Científica) pertanyent al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català, castellà i anglès
Document: Comunicació de congrés
Matèria: Didàctica de les ciències ; Context ; Epistemological context ; Entorns d'aprenentatge ; Modelización ; Model de gènere
Publicat a: Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013



86 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB

 Registre creat el 2015-05-26, darrera modificació el 2023-02-27



   Favorit i Compartir