Google Scholar: citations
Tirando del hilo de la madeja constructivista
Marín Martínez, Nicolás
Solano Martínez, Isabel
Jiménez Gómez, Enrique

Date: 1999
Abstract: A bibliographical revision of those papers which deal specifically with the controversies and problems of constructivism in Science Education, has permitted us, to make an overview of the origins, bases and pedagogical proposals of the different ways of understanding constructivism. We then distinguished different levels about of knowledge that sustains or underlies the Science Education. These levels have allowed us to situate the principal constructivist movements, enabling us to then clarify and reflect on the future of Science Education.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 477-492, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21608
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n3-marin-solano-martinez-solano
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4075


16 p, 501.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-02-20



   Favorit i Compartir