Google Scholar: citas
Tirando del hilo de la madeja constructivista
Marín Martínez, Nicolás
Solano Martínez, Isabel
Jiménez Gómez, Enrique

Fecha: 1999
Resumen: A bibliographical revision of those papers which deal specifically with the controversies and problems of constructivism in Science Education, has permitted us, to make an overview of the origins, bases and pedagogical proposals of the different ways of understanding constructivism. We then distinguished different levels about of knowledge that sustains or underlies the Science Education. These levels have allowed us to situate the principal constructivist movements, enabling us to then clarify and reflect on the future of Science Education.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 477-492, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21608
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n3-marin-solano-martinez-solano
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4075


16 p, 501.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir