Google Scholar: citations
Alfabetización científica y tecnológica : la transposición didáctica del conocimiento tecnológico
Cajas, Fernando

Date: 2001
Abstract: This article studies the role of technology, as curricular content, in science literacy. It describes a wide conception of literacy that includes knowing about science, mathematics and technology and their interactions focusing on the science or technology relationship. Using examples from control systems (electric circuits) and the design of structures (bridges), the article illustrates that there are technological concepts that are important for literacy. It also discusses the difficulties of introducing technology studies in general education.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 243-254, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21737
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n2-cajas
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4001


12 p, 106.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2021-12-12



   Favorit i Compartir