Mobile learning in undergraduate science education students : understanding the uses and strategies
Barros, Marcos Alexandre De Melo (Universidade Federal Rural de Pernambuco)
Traxler, John (Wolverhampton University)

Fecha: 2017
Resumen: This research has the general purpose of investigating the uses and strategies of undergraduate teacher trainees in Science, in relation to mobile learning. This research presents a qualitative approach. The population consists of undergraduate students in Science Education (Teacher Trainees in Science) of Federal Rural University of Pernambuco. Initially, the undergraduate students carried out a survey about their opinions and utilization of the mobile phone in their life, after that they had training and each student produced a didactic strategy on mobile phone use.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Mobile learning ; Didactic strategies ; Science education
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 725-730, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/335411


6 p, 81.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2018-01-23, última modificación el 2021-12-11



   Favorit i Compartir