Google Scholar: cites
"El robot de les emocions", un projecte per estudiar la funció de relació a primaria
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Títol variant: "The emotions robot", a project to study the relational function in primary education
Data: 2018
Resum: En aquest article es presenta una proposta educativa per promoure la construcció de diverses idees sobre la funció de relació dels éssers vius a partir d'un repte inicial: dissenyar i construir un robot que pugui expressar algunes emocions. El disseny es basa en una metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes) i s'estructura al voltant de 5 etapes: presentació del repte i exploració d'idees prèvies, realització d'experiències, estructuració i extensió i comunicació final. Aquest projecte es va realitzar amb col·laboració amb la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i es va implementar en el programa CROMA 2. 0 en el curs 2017-2018 amb infants de 5è i 6è de primària.
Resum: This article presents an educational proposal to promote the construction of different ideas about the relational abilities of living things from an initial challenge: designing and building a robot that can express some emotions. Its design is based on a PBL-based methodology (Project Based Learning) and is structured around 5 stages: presentation of the challenge and exploration of previous ideas, realization of experiences, structuring and extension and final communication. This project was carried out in collaboration with the Fundació Autònoma Solidària (FAS) and was implemented in the program CROMA 2. 0 during the 2017-2018 course with 5th and 6th grade pupils.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: ABP ; Funció relació ; Cicle superior ; Biologia ; Ésser viu ; Relational abilities ; Upper primary level ; Biology ; Living being
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 1-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n36-grimalt-couso-tena
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/352257
DOI: 10.5565/rev/ciencies.394


7 p, 379.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-03-19, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir