La premsa
Gomez-Mompart, Josep-Lluis (Universitat de València. Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació)
Vidal i Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Publicació: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) Edicions UAB. Universitat Autònoma de Barcelona 2007
Resum: El trienni 2004-2006 la premsa de pagament a Catalunya ofereix tendències contradictòries: tot i els bons resultats econòmics, amb una inversió publicitària creixent i una aposta intensa per les promocions, es manté la crisi d'audiència i de difusió que, després d'anys al marge, també comença a afectar les publicacions en català. En un context de nous hàbits de consum informatiu, els editors hauran de buscar noves estratègies de comercialització i caldrà que repensin el model periodístic davant la puixança de la premsa gratuïta que, tot i això, també pot haver tocat sostre.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya.
Nota: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca per la Generalitat de Catalunya per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Edicions UAB; 1
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Premsa
Publicat a: Informe de la comunicació a Catalunya, 2007, p. 31-47, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/213367


17 p, 97.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-10, darrera modificació el 2024-05-09



   Favorit i Compartir